Elektryki przyszłości będą mieć mniejszy zasięg. Szef Audi wyjaśnia dlaczego

Zasięg zauważalnie niższy niż w przypadku większości aut spalinowych to podstawowa wada przytaczana przez wielu przeciwników aut elektrycznych. Szef Audi, Markus Duesmann, twierdzi jednak, że w przyszłości auta na prąd będą pokonywać jeszcze krótsze dystanse.

Audi e-tron Sportback oferuje nawet ponad 400 km zasięguAudi e-tron Sportback oferuje nawet ponad 400 km zasięgu
Źródło zdjęć: © Fot. Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński
SKOMENTUJ

Audi jest obecnie jedną z najprężniej działających marek w temacie rozwoju elektromobilności. Firma z Ingolstadt pokazała niedawno imponujące dzieło, jakim jest e-Tron GT. Dużą zaletą modelu, poza świetnym wyglądem i osiągami, jest maksymalny zasięg, który na pełnym ładowaniu wynosi nawet 488 km. Dla wielu klientów będzie to zapewne niezaprzeczalna zaleta. Szef marki, Markus Duesmann, twierdzi jednak, że elektryki przyszłości będą mogły pochwalić się mniej imponującymi wartościami.

Dlaczego? Powinniśmy przecież dążyć do tworzenia wydajniejszych akumulatorów i postarać się, by zasięg pojazdów elektrycznych zbliżył się do poziomu aut spalinowych - zapewne pomyśli większość czytających ten tekst. Duesmann ma jednak inne zdanie, stwierdzając, że duży zasięg po prostu nie będzie nam potrzebny.

W wywiadzie dla magazynu "Roadshow" przyznał, że wszystko rozbija się o odpowiednią dostępność stacji ładowania. Gdy te będą tak popularne jak stacje benzynowe, kierowcy nie będą musieli martwić się zasięgiem. Dzięki temu będzie można tworzyć samochody elektryczne z mniejszymi, lżejszymi i przede wszystkim tańszymi akumulatorami.

Z pewnością znajdzie się wiele osób, które przytakną szefowi Audi i w pełni się z nim zgodzą. Pytanie tylko czy większość klientów będzie miała podobne zdanie na ten temat. Na odpowiedź musimy poczekać co najmniej kilka lat, lecz już dziś widać, że elektromobilność niekoniecznie może rozwijać się w kierunku, którego się spodziewaliśmy.

Wybrane dla Ciebie

Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?
Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?
Test: Toyota Land Cruiser 70 2.8 D-4D - pierwotny samochód terenowy z nowoczesnym silnikiem
Test: Toyota Land Cruiser 70 2.8 D-4D - pierwotny samochód terenowy z nowoczesnym silnikiem
20 tys. pracowników do zwolnienia. Problemy motoryzacyjnego giganta
20 tys. pracowników do zwolnienia. Problemy motoryzacyjnego giganta
Nowa ekspresówka nad morze. Teraz to można jechać
Nowa ekspresówka nad morze. Teraz to można jechać
Nietypowy radiowóz w Australii. Nazwali go "Sierżantem Jimem"
Nietypowy radiowóz w Australii. Nazwali go "Sierżantem Jimem"
Motoryzacyjny gigant ogłosił upadłość. Ale to nie koniec kultowej firmy
Motoryzacyjny gigant ogłosił upadłość. Ale to nie koniec kultowej firmy
BMW zalegają od dwóch lat. Rabaty są sześciocyfrowe
BMW zalegają od dwóch lat. Rabaty są sześciocyfrowe
Ponad 8 mln złotych. Kradli jeden model, nie chodziło tylko o części
Ponad 8 mln złotych. Kradli jeden model, nie chodziło tylko o części
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
"Powinni tego zabronić!" Kubica wypalił o wygranym wyścigu
"Powinni tego zabronić!" Kubica wypalił o wygranym wyścigu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Jest nowa droga nad morze. Ekspresówka omija wąskie gardło
Jest nowa droga nad morze. Ekspresówka omija wąskie gardło