Limuzyny Hongqi L7 i H7 - chińska spuścizna [Pekin 2012]
Targi w Pekinie nie mogły się obyć bez marki Hongqi - pierwszego w historii kraju chińskiego producenta samochodów osobowych (1958 rok). Pokazano limuzyny L7 i H7.
Targi w Pekinie nie mogły się obyć bez marki Hongqi - pierwszego w historii kraju chińskiego producenta samochodów osobowych (1958 rok). Pokazano limuzyny L7 i H7.
Samochody należącej do FAW Car Company marki Hongqi (tłum. 'czerwona flaga' - symbol komunizmu) to ekskluzywne, bardzo drogie i prestiżowe auta adresowane do bogatych osób na najwyższych stanowiskach - tak było kiedyś. Teraz wozy te są coraz bardziej popularne, głównie dzięki większej dostępności części (poprzednie modele bazują na podzespołach Audi). Najnowsze projekty limuzyn nie nawiązują do zaprezentowanego w 2005 roku nowoczesnego prototypu HQD. Koncepcyjny L7 czerpie z klasycznych modeli z lat 50., a produkcyjny H7 bazuje na Toyocie Crown.
Nie podano oficjalnych danych technicznych, ale mówi się, że na pokładzie L7 może drzemać jednostka V12. Limuzyna H7 będzie miała pod maską spokojniejszy silnik - turbodoładowana jednostka R4, bliżej nieokreślone V6 i jeden napęd hybrydowy wypełnią ostatnią stronę katalogu.
Marka Hongqi nie poprzestanie na tym, co pokazała w Pekinie. W planach jest inwestycja ponad 1,5 mld dol. w rozwój nowych modeli, w tym SUV-ów.
Źródło: Carscoop