Skromniś – O.CT Camaro SS Yellow Steam Hammer (2012)

Skromniś – O.CT Camaro SS Yellow Steam Hammer (2012)

Skromniś – O.CT Camaro SS Yellow Steam Hammer (2012)
Olgierd Lachowski
08.05.2012 12:00, aktualizacja: 07.10.2022 20:22

Niby zwykłe Camaro, a jednak nie. Co prawda wygląda jak całkiem seryjny Chevrolet Camaro SS, ale pod jego maską kryje się aż 630 KM mocy maksymalnej. W jaki sposób je wyciśnięto?

Fabryczne Camaro, choć robi spore wrażenie, to często jest poddawane przez tunerów modyfikacjom wizualnym, które mają sprawić, że na widok amerykańskiego mięśniaka oglądającym będą opadać szczęki. Z tym, czy za wyglądem idzie wysoka moc silnika, bywa różnie.

Obraz

Austriacki warsztat tuningowy O.CT wybrał zupełnie inną drogę. Postanowił bowiem nie zmieniać nic w prezencji Chevroleta, za to zająć się jego jednostką napędową. Do ulepszeń mechanicy wybrali wersję SS.

Jest to auto wyposażone w 8-cylindrowy widlasty silnik o kącie rozwarcia wynoszącym 90 stopni. Objętość skokowa jednostki napędowej to 6,2 l. Z fabrycznego motoru producent wyciska 432 KM mocy przy 5900 obr./min i 569 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4600 obr./min.

Obraz

Mocy jest pod dostatkiem, by szybko jeździć, ale z tak dużego silnika można uzyskać znacznie więcej koni mechanicznych, co chciało udowodnić O.CT. Aby tego dokonać, tuner postanowił zainstalować kompresor. Dzięki jego pomocy jednostka napędowa produkuje imponujące 630 KM mocy maksymalnej i 730 Nm momentu obrotowego.

Obraz

Wiadomo, że w miejscu seryjnego układu wydechowego pojawił się nowy, sportowy wyposażony w tłumiki o zmniejszonych oporach przepływu, ale czy coś jeszcze tuner zmienił wokół silnika, tego nie podaje.

Z zewnątrz pojazd bardzo przypomina wóz seryjny, a od podstawowej wersji oferowanej przez Chevroleta odróżnia się m.in. spojlerem na pokrywie bagażnika i malowanymi na czarno felgami.

Obraz

Skromnie wyglądające Camaro z jednostką napędową o tak ogromnej mocy może zaskoczyć wielu kierowców Ferrari 458 Italia.

Dane techniczne:

  • Typ: V8, 90supo/sup, LS3
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6162 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor
  • Moc maksymalna: 630 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 102,24 KM/l (seryjny – 70,11 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 730 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napęd: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
  • Koła przednie: 8,0 x 20″
  • Koła tylne: 9,0 x 20″

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1751 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,78 kg/KM (seryjny – 4,05 kg/KM)
  • Długość: 4836 mm
  • Szerokość: 1918 mm
  • Wysokość: 1377 mm
  • Rozstaw osi: 2852 mmblock position=\inside5756/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)