Starsza skóra – Cars & Art 911 Carrera 4S Red Baron (2012)

Starsza skóra – Cars & Art 911 Carrera 4S Red Baron (2012)

Starsza skóra – Cars & Art 911 Carrera 4S Red Baron (2012)
Olgierd Lachowski
22.05.2012 14:00, aktualizacja: 07.10.2022 20:27

Od zeszłego roku wytwarzana jest nowa generacja modelu 911, jednak wiele osób ma wersję 997, często sprzed liftingu. To właśnie do nich firma Cars & Art kieruje swoją ofertę.

Za podstawę do tuningu wzięto odmianę Carrera 4S, ale proponowane modyfikacje pasują do wszystkich wersji z napisem „Carrera” na masce. Seryjna 4S z zewnątrz niewiele się różni od podstawowej odmiany, technicznie natomiast nieco odbiega od zwykłej Carrery.

Przede wszystkim ma napęd na obie osie, co czyni ten wóz bardziej użytecznym w trudniejszych warunkach drogowych. Po drugie, ma nieco mocniejszą i większą jednostkę napędową.

Obraz

Silnikiem jest oczywiście 6-cylindrowy bokser ustawiony z tyłu, ale w przeciwieństwie do Carrery w odmianach „S” motor ma nieco ponad 3,8 l objętości skokowej. W wersji sprzed liftingu, a o takiej tutaj mowa, serce Porsche wytwarzało moc 355 KM przy 6600 obr./min i maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 4600 obr./min. Pozwalało ono rozpędzić niemieckie coupé do 100 km/h w 4,80 s i osiągnąć prędkość 289 km/h.

Obraz

Po opuszczeniu warsztatów Cars & Art w parametrach drogowych nic się nie zmieniło, bo też nic nie zmodyfikowano w jednostce napędowej. Inny jest co prawda układ wydechowy, ale zaprojektowano go z myślą o jakości dźwięku, a nie przyroście koni mechanicznych.

Obraz

Z ulepszeń technicznych warto zwrócić uwagę na krótsze od standardowych sprężyny śrubowe firmy H&R oraz 20-calowe felgi OZ Ultraleggera, które nie tylko zmniejszają masę nieresorowaną w samochodzie, ale także atrakcyjnie wyglądają. Z przodu założono na nie opony 235/30, a z tyłu 325/25.

Jeśli chodzi o tuning optyczny nadwozia, to jest onniewielki. Obejmuje instalację przedniego spojlera i tylnego zderzaka z modelu 911 GT3 oraz zaślepienie oryginalnych kierunkowskazów, a zamiast nich wstawienie małych odpowiedników. Ta ostatnia zmiana nie wygląda moim zdaniem dobrze.

Obraz

W kabinie pasażerskiej dominuje Alcantara. Znajduje się prawie wszędzie - począwszy od boczków drzwi, przez elementy konsoli środkowej aż po podsufitkę.

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3824 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 355 KM przy 6600 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 92,84 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 4600 obr./min
  • Skrzyni biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 8,5 x 20” OZ Ultraleggera
  • Koła tylne: 12,0 x 20” OZ Ultraleggera
  • Opony przednie: 235/30 R 20
  • Opony tylne: 325/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1550 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,37 kg/KM
  • Długość: 4430 mm
  • Szerokość: 1852 mm
  • Wysokość: 1275 mm (- 25 mm)
  • Rozstaw osi: 2350 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,80 s
  • Prędkość maksymalna: 289 km/hblock position=\inside5653/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)