Z innej bajki – Pachura Moto Center Prowler (2012)

Z innej bajki – Pachura Moto Center Prowler (2012)

Z innej bajki – Pachura Moto Center Prowler (2012)
Olgierd Lachowski
27.05.2012 08:30, aktualizacja: 07.10.2022 20:28

Do tej pory na łamach Autokultu pojawiły się dwa samochody przerobione przez firmę Pachura Moto Center. Oba pojazdy to produkty Audi. Tym razem będzie o wozie z zupełnie innej bajki. Chodzi o Plymoutha Prowlera.

Do tej pory na łamach Autokultu pojawiły się dwa samochody przerobione przez firmę Pachura Moto Center. Oba pojazdy to produkty Audi. Tym razem będzie o wozie z zupełnie innej bajki. Chodzi o Plymoutha Prowlera.

Modyfikacje produktów Audi, jakkolwiek zaawansowane by nie były, to w branży tuningowej raczej sprawa dość pospolita. Co innego jednak przerobić auto, którego produkcja wynosiła 11 702 sztuki, a które już w wersji seryjnej wygląda mocno nietypowo. Zlecenie na taki wóz, konkretnie na Plymoutha Prowlera, dostała polska firma tuningowa Pachura Moto Center.

Obraz

Wytwarzany w latach 1997-2002 Prowler charakteryzuje się przede wszystkim nietypową karoserią w stylu retro oraz odsłoniętymi kołami i elementami zawieszenia z przodu. Mniej niecodziennie, wyglądający jak hot rod, Plymouth prezentuje się od strony technicznej.

Do 1999 roku pojazd oferowany był z 3,5-litrową V-szóstką Chryslera o mocy 217 KM, którą właśnie w 1999 roku wzmocniono do 257 KM. Ta ostatnia odmiana właśnie trafiła do warsztatu w Środzie Wielkopolskiej.

Obraz

Na życzenie klienta Prowler został przemalowany z barwy czerwonej na… czerwieńszą. Nowy lakier ma nazwę Rosso Otto Tschi. Aby podkreślić wygląd chromowanych felg obręcze od środka zostały pomalowany na czarny kolor.

Co ciekawe, ten wóz z przodu nie ma charakterystycznych czarnych odstających zderzaków, w których montowane były kierunkowskazy. Ponieważ polski tuner nie przyznaje się do ich zdjęcia, można domyślać się, że zostały zdemontowane wcześniej.

Obraz

W kabinie pasażerskiej pojawiła się duża ilość skóry i Alcantary. Oba materiały można znaleźć m.in. na boczkach drzwi, siedzeniach oraz desce rozdzielczej. Czerwone szwy na fotelach nawiązują do koloru karoserii.

Na tym jednak ulepszenia się nie skończyły, bo właściciel auta zażądał montażu dobrego sprzętu audio. Firma oczywiście spełniła życzenie i zainstalowała konsolę Alpine, dwukanałowy wzmacniacz West Coast Customs oraz zestaw głośników Focal.

Obraz

Jedyne czego zabrakło, to modyfikacje jednostki napędowej, ale z drugiej strony silnik jest wystarczająco mocny do sprawnego poruszania się tym samochodem na polskich drogach.

Dane techniczne

  • Typ: V6, 60supo/sup, Chrysler
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: SOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3518 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 257 KM przy 6400 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 73,05 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 346 Nm przy 3950 obr./min
  • Skrzynia biegów: 4-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 282 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 7,5 x 17”
  • Koła tylne: 10,0 x 20”
  • Opony przednie: 225/45 R 17
  • Opony tylne: 295/40 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1287 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,01 kg/KM
  • Długość: 4199 mm
  • Szerokość: 1943 mm
  • Wysokość: 1293 mm
  • Rozstaw osi: 2878 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-96 km/h: 5,90 sblock position=\inside5618/block
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)