Mercedes ML 500 4Matic BlueEfficency już w Europie

Do tej pory jeśli ktoś chciał mieć nowego Mercedesa ML napędzanego jednostką V8, musiał sprowadzić go ze Stanów Zjednoczonych lub kupić ponad 500-konnego ML 63 AMG. Ale teraz ML 500 wchodzi na rynek europejski.

Mercedes ML
Mercedes ML
Bartosz Pokrzywiński

20.06.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:19

Do tej pory jeśli ktoś chciał mieć nowego Mercedesa ML napędzanego jednostką V8, musiał sprowadzić go ze Stanów Zjednoczonych lub kupić ponad 500-konnego ML 63 AMG. Ale teraz ML 500 wchodzi na rynek europejski.

Mercedes ML 500 zawsze był topową "cywilną" wersją średniego SUV-a ze Stuttgartu. Dla wszystkich kierowców szukających sportowych emocji przygotowywane były trochę mniej cywilizowane, jeśli w przypadku SUV-a można użyć tego określenia, o wiele droższe odmiany sygnowane logo AMG.

500 jest najbardziej interesującą propozycją dla tych, którzy chcą po prostu wygodnego i całkiem szybkiego auta. Nowy model ML 500 4Matic BlueEfficency, który trafi do europejskich salonów już 22 lipca, napędzany będzie turbodoładowanym V8 o pojemności 4,6 l.

Jednostka jest mniejsza od poprzednika, którego cylindry miały łączną pojemność 5,4 l, jednak dzięki temu inżynierom Mercedesa udało się obniżyć spalanie paliwa o 16% przy jednoczesnym wzroście mocy. Silnik produkuje 408 KM oraz 600 Nm momentu obrotowego.

W połączeniu z siedmiobiegową przekładnią 7G-Tronic Plus oraz napędem na cztery koła 4Matic auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,6 s. To tylko 0,8 s wolniej od najszybszego ML 63 AMG. Oczywiście prędkość maksymalna musiała zostać ograniczona do 250 km/h. Średnio auto spala od 11 do 11,5 l paliwa na 100 km, w czym zasługę ma także system start/stop. Za naszą zachodnią granicą ostateczna cena ML 500, wliczając w to 19-procentowy podatek VAT, wynosi 75 029 euro. Polski cennik poznamy zapewne niebawem.

Przy okazji Mercedes ogłosił, że na rok modelowy 2013 każdy ML sprzedawany w Europie będzie standardowo wyposażony w system Collision Prevention Assist, który ostrzega kierowcę przed zbyt małą odległością pomiędzy pojazdem poprzedzającym. System będzie dodatkowo wspomagany przez Brake Assist. Mercedes poprawił też wygląd wyświetlacza TFT umiejscowionego na tablicy zegarów pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem. Pozostaje czekać na oficjalne zdjęcia ML 500.

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)