Nietypowe połączenie – Lingenfelter SSR Supercharged (2011)

Nietypowe połączenie – Lingenfelter SSR Supercharged (2011)

Nietypowe połączenie – Lingenfelter SSR Supercharged (2011)
Olgierd Lachowski
21.06.2012 09:00, aktualizacja: 07.10.2022 20:35

Chevrolet SSR to dziwny samochód. Z jednej strony jest to pick-up, a z drugiej kabriolet. Ten konkretny egzemplarz wyróżnia się tym bardziej, że ma silnik z doładowaniem, które założyła firma Lingenfelter.

Bazujący na ramie Chevroleta TrailBlazera SSR zadebiutował w 2000 roku na salonie samochodowym w Detroit. Przejście z fazy koncepcyjnej do produkcyjnej GM zajęło 3 lata. W tym czasie dopracowano wszystkie szczegóły.

Obraz

Początkowo auto napędzane było 8-cylindrowym widlastym silnikiem benzynowym o objętości skokowej 5,3 l. Motor rozwijał moc 304 KM przy 5200 obr./min i maksymalny moment obrotowy 449 Nm przy 4000 obr./min. Później tę jednostkę napędową zastąpiono większą o mocy 400 KM.

Nabywcy słabszej odmiany od pewnego czasu mogą udać się swoim wozem do firmy Lingenfelter, której specjaliści są w stanie zwiększyć moc 5,3-litrowca. A wszystko za sprawą sprężarki mechanicznej Magnusson M112 oraz międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego.

Obraz

Dzięki nim moc pod maską wzrosła do 360 KM. Nie jest to co prawda oszałamiający wynik przy takiej objętości silnika, ale to i tak prawie 20-procentowy wzrost. Maksymalny moment obrotowy został podniesiony do 537 Nm.

Co ciekawe, tuner zrezygnował z modyfikacji układu wydechowego, ale za to dokonał zmian w zawieszeniu. Nie wiadomo jednak jakich dokładnie, bo w informacji Lingenfeltera można tylko wyczytać, że zostało ono obniżone.

Obraz

Obecnie to nietypowe auto jest wystawione na sprzedaż z przebiegiem zaledwie 1300 mil. Cena wynosi 47 tys. dol.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, Vortec 5300
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5326 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor Magnusson M112
  • Moc maksymalna: 360 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 67,59 KM/l (seryjny – 57,08 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 537 Nm
  • Skrzynia biegów: 4-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 325 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 305 mm
  • Koła przednie: 8,0 x 19”
  • Koła tylne: 10,0 x 20”
  • Opony przednie: 225/45 R 19
  • Opony tylne: 295/40 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2159 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,00 kg/KM (seryjny – 7,10 kg/KM)
  • Długość: 4842 mm
  • Szerokość: 1996 mm
  • Rozstaw osi: 2946 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/8]

Źródło: Lingenfelter

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)