BMW ActiveHybrid 3 - 345 KM i 5,9 l na setkę

BMW ActiveHybrid 3 - 345 KM i 5,9 l na setkę

BMW ActiveHybrid 3
BMW ActiveHybrid 3
Bartosz Pokrzywiński
09.07.2012 14:00, aktualizacja: 12.10.2022 13:22

Samochody hybrydowe to nudne, drogie i tylko z pozoru ekologiczne miejskie wozidełka - czy aby na pewno? Modele ActiveHybrid produkowane przez BMW udowadniają, że hybrydy mogą nie tylko oszczędzać paliwo, ale także przyspieszać bicie serca. Oto najnowsze BMW ActiveHybrid 3.

Samochody hybrydowe to nudne, drogie i tylko z pozoru ekologiczne miejskie wozidełka - czy aby na pewno? Modele ActiveHybrid produkowane przez BMW udowadniają, że hybrydy mogą nie tylko oszczędzać paliwo, ale także przyspieszać bicie serca. Oto najnowsze BMW ActiveHybrid 3.

Na pierwszy rzut oka zwykła trójka. Po dokładnym przyjrzeniu się łatwo zauważyć delikatnie zmienione zderzaki oraz obręcze zapewniające bardziej aerodynamiczny przepływ powietrza - a może to tylko budowanie eko-wizerunku?

Wystarczy bowiem tylko otworzyć maskę, by zamiast nudnego czterocylindrowca całkowicie wyssanego z mocy wspieranego agregatem zobaczyć sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,0 l. Mało tego, jednostka wspomagana jest przez dwie turbosprężarki. Całość pochodzi wprost z modeli 335i i podobnie jak tam produkuje nieco ponad 300 KM.

BMW ActiveHybrid 3
BMW ActiveHybrid 3

Do tego dochodzi jeszcze silnik elektryczny produkujący prawie 60 KM, dzięki czemu łączna chwilowa moc układu może wynieść nawet 345 KM. To oznacza, że Seria 3 rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,3 s. Dzięki bateriom litowo-jonowym umieszczonym pod podłogą bagażnika auto może przejechać 4 km, korzystając wyłącznie z energii elektrycznej i rozpędzając się maksymalnie do 75 km/h.

Dzięki wsparciu wszystkich eko-systemów, odzyskiwaniu energii kinetycznej podczas hamowania czy układowi start/stop BMW ActiveHybrid 3 jest w stanie osiągnąć średnie spalanie na poziomie 5,9 l paliwa na 100 km i emisję CO2 na poziomie 139 g/km. Ciekawe, jak będzie z ceną, bo jeśli 335d miałoby spalać tyle samo przy identycznych osiągach, wówczas hybryda traci swój największy argument - oszczędność. Więcej szczegółów niebawem.

  • BMW ActiveHybrid 3: Signet on the C-pillar (10/2011)
  • BMW ActiveHybrid 3: Special wheel design (10/2011)
  • BMW ActiveHybrid 3: Entry sill (10/2011)
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • BMW ActiveHybrid 3
  • Slider item
  • BMW ActiveHybrid 3
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/43] BMW ActiveHybrid 3: Signet on the C-pillar (10/2011)

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)