Model pośredni – Anderson Germany Panamera GTS (2012)

Model pośredni – Anderson Germany Panamera GTS (2012)

Model pośredni – Anderson Germany Panamera GTS (2012)
Olgierd Lachowski
04.08.2012 11:30, aktualizacja: 12.10.2022 16:54

Panamera GTS w palecie Porsche mieści się gdzieś między modelami S a Turbo. Taką samą pozycję wóz ma też w ofercie firmy tuningowej Anderson Germany. Po ulepszeniach auto ma  ponad 500 KM

Panamera GTS w palecie Porsche mieści się gdzieś między modelami S a Turbo. Taką samą pozycję wóz ma też w ofercie firmy tuningowej Anderson Germany. Po ulepszeniach auto ma  ponad 500 KM

Porsche twierdzi, że wersja GTS jest najbardziej sportową ze wszystkich Panamer, jednak zakład Anderson Germany z Niemiec jest zdania, że sportu w tym samochodzie jest za mało i proponuje kilka zmian.

Obraz

Pierwszą z nich jest wzmocnienie jednostki napędowej. GTS pod maską ma dokładnie ten sam silnik co Turbo, ale nie pomaga mu doładowanie. W związku z tym 4,8-litrowiec o ośmiu cylindrach ułożonych widlaście dysponuje nieco mniejszą mocą niż Panamera Turbo – 430 KM przy 6700 obr./min. Moment obrotowy wynosi 520 Nm przy 3500 obr./min.

Dzięki zabiegom specjalistów pracujących dla tunera okazało się, że nawet bez turbodoładowania z tego silnika można wycisnąć ponad 500 KM. Wystarczyło zamontować sportowy układ wydechowy oraz zmienić oprogramowanie zarządzające motorem. Auto ma teraz dokładnie 508 KM mocy maksymalnej. Z osiągów jakie uzyskała firma tuningowa wynika, że seryjne Porsche Panamera Turbo nie ma wcale wysilonego serca.

Obraz

Mechanicy zajęli się nie tylko elektroniką silnika, ale też tą sterującą zawieszeniem. Nowy program obniża Porsche o 30 mm w czasie szybkiej jazdy. Wóz ma nowe koła z 22-calowymi ładnymi felgami, na które wciśnięto opony Vredestein. Przednie gumy mają rozmiar 265/30, natomiast tylne – 295/25.

Anderson Germany postarało się też nieco uatrakcyjnić wygląd karoserii Panamery. W związku z tym zamontowano niewielki przedni spojler, nakładki na progi, fartuch pod tylnym zderzakiem, imitacje otworów wentylacyjnych w tylnym zderzaku oraz ozdoby przednich i tylnych świateł. Matowy biały lakier jest najprawdopodobniej seryjny.

Obraz

Wnętrze zostało zdominowane przez wysokogatunkowe skóry, Alcantarę oraz włókno węglowe. Siedzenia w dużym stopniu pokryto Alcantarą, co zapobiega ślizganiu się pasażerów i kierowcy w trakcie dynamicznej jazdy po łukach. Kompozytowe wstawki na desce rozdzielczej, tunelu środkowym czy na drzwiach dobrano kolorystycznie do nadwozia.

Dowiedz się więcej o Porsche Panamera GTS:

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M48.70
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 508 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 105,70 KM/l (seryjny – 89,47 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
  • Koła przednie: 22”
  • Koła tylne: 22”
  • Opony przednie: 265/30 R 22 Vredestein
  • Opony tylne: 295/25 R 22 Vredestein

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1995 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,93 KM/l (seryjny – 4,64 KM/l)
  • Długość: 4970 mm
  • Szerokość: 1931 mm
  • Wysokość: 1378 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2920 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/12]

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)