Mniejszy, ale mocny – Walkinshaw Cruze HB5 SRi 5d (2012)

Mniejszy, ale mocny – Walkinshaw Cruze HB5 SRi 5d (2012)

Mniejszy, ale mocny – Walkinshaw Cruze HB5 SRi 5d (2012)
Olgierd Lachowski
09.08.2012 12:00, aktualizacja: 07.10.2022 20:47

Pisałem już na łamach Autokultu o kilku samochodach modyfikowanych przez Walkinshaw Performance, ale były to bardzo duże sedany i kombi, rozmiarami plasujące się gdzieś przy górnej granicy segmentu E. Teraz czas na coś mniejszego – Cruze’a z bardzo mocnym silnikiem.

W Europie Cruze kojarzony jest przede wszystkim z marką Chevrolet i samochodem z nadwoziem typu sedan. Skojarzenia te potęguje seria WTCC, w której startują właśnie Cruze’y sedan. Auto jednak jest sprzedawane także jako kombi i hatchback.

Obraz

Australijska firma tuningowa prowadzona przez Toma Walkinshawa zajmowała się do tej pory przede wszystkim dużymi wozami firmy Holden i HSV, ale ostatni jej projekt jest o kilka rozmiarów mniejszy od Commodore’ów i ich pochodnych. Chodzi właśnie o Cruze’a, który w Australii sprzedawany jest pod marką Holden.

Do tunera trafił wóz z nadwoziem pięciodrzwiowym w wersji SRi. Symbolem tym oznaczane są odmiany silnikowe znane w Europie jako 1.4 Turbo. Pod maską Holdena pracuje ustawiony w poprzek 1,4-litrowy benzynowy silnik z turbodoładowaniem, który osiąga moc 140 KM przy 6000 obr./min i moment obrotowy 200 Nm przy 1850-4900 obr./min.

Obraz

Ważące nieco ponad 1300 kg auto rozpędza się do 200 km/h, a do pierwszych 100 km/h przyspiesza w 9,30 s. Napęd przenoszony jest tylko przez przednie koła, a trafia tam poprzez 6-biegową manualną lub 6-biegową automatyczną skrzynię przekładniową.

Obraz

Dokonując różnych modyfikacji, firma słynnego konstruktora samochodów wyścigowych jest w stanie wykrzesać z motoru aż 245 KM mocy maksymalnej i 310 Nm momentu obrotowego. Aby uzyskać takie rezultaty, pracownicy ulepszyli turbosprężarkę, zainstalowali sportowy układ wydechowy i popracowali nad oprogramowaniem ECU.

Cruze powinien prowadzić się lepiej dzięki elementom zawieszenia firmy Bilstein oraz lepiej hamować, bo na przedniej osi ma założone tarcze hamulcowe o średnicy 343 mm, które są blokowane przez 4-tłoczkowe zaciski.

Obraz

Stuningowany Holden od seryjnych wizualnie odróżnia się malowaną w kolorze nadwozia osłoną chłodnicy, brewkami na tylnych światłach i 18-calowymi kołami firmy Irmscher.

Dowiedz się więcej o Chevrolecie Cruze:

Dane techniczne

  • Typ: R4, GM
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1364 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 245 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 179,62 KM/l (seryjny – 102,64 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 310 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 343 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 268 mm
  • Koła przednie: 18”
  • Koła tylne: 18”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1319 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,38 kg/KM (seryjny – 9,42 kg/KM)
  • Długość: 4510 mm
  • Szerokość: 1797 mm
  • Rozstaw osi: 2685 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/13]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)