Greenpeace nawołuje do rebelii przeciw Volkswagenowi

Greenpeace nawołuje do rebelii przeciw Volkswagenowi

Greenpeace nawołuje do rebelii przeciw Volkswagenowi
Wojciech Kaczałek
22.08.2012 13:00, aktualizacja: 12.10.2022 16:56

Organizacja Greenpeace po raz kolejny uderza w Volkswagena. Znowu wykorzystuje do tego celu…"Gwiezdne Wojny".

Organizacja Greenpeace po raz kolejny uderza w Volkswagena. Znowu wykorzystuje do tego celu…"Gwiezdne Wojny".

Zapewne pamiętacie zeszłoroczną reklamę Volkswagena przygotowaną na Super Bowl, w której centralną postacią jest mały Darth Vader. Lord Sith "używa Mocy", żeby uruchomić najnowszy model amerykańskiego Passata.

Wkrótce po emisji spotu Greenpeace opublikował własny film. Możemy w nim zobaczyć grupę dzieci przebranych za rebeliantów z "Gwiezdnych Wojen", która stawia czoło chłopcu z reklamówki niemieckiego koncernu. Volkswagen jest przedstawiany przez organizację jako złe Imperium.

Skąd ta niechęć Greenpeace'u do producenta Golfa? Odpowiedź możemy znaleźć na oficjalnej stronie: "Volkswagen jest w samym sercu grupy firm lobbujących przeciwko nowym przepisom, których potrzebujemy, żeby zredukować emisję CO2, zmniejszyć zużycie ropy naftowej i chronić takie miejsca jak Arktyka przed zmianami klimatycznymi".

I dalej: "Tylko rebelia może ich powstrzymać, masy ludzi z całego świata żądających, żeby [koncerny] się zmieniły. Potrzebujemy Cię, dołącz do rebelii".

Kolejna część akcji jest związana z premierą Volkswagena Golfa VII. Greenpeace stworzył stronę internetową (http://vwdarkside.com/en) i film, które są dedykowane wymyślonej przez organizację ekologicznej wersji kompaktu.

VW Golf 7 Jedi Edition ma być autem, którego przeciętne spalanie wynosi 1 l/100 km, a w wersji hybrydowej – 0,89 l/100 km. Auto ma też emitować o 75 proc. mniej CO2 od przeciętnego samochodu.

Jego prezentacja ma się odbyć 4 września w Berlinie. W tym samym mieście i dniu naprawdę zostanie zostanie zaprezentowany Volkswagen Golf Mk 7. Trzeba przyznać, że Greenpeace dość skutecznie podszywa się pod niemiecki koncern. Grupę zdradza to, że film ze strony vwdarkside.com jest opublikowany na oficjalnym kanale Greenpeace UK na YouTube.

W klipie Greenpeace widzimy, jak "dziennikarka" wręcza nagrodę w dziedzinie ekologii za Golfa Jedi Edition jednemu z "szefów Volkswagena". Ten zaprasza ją do biura, gdzie czeka na nią Darth Vader.

Scena niczym z "Imperium kontratakuje" ma zapewne obrazować "zdradzieckie" praktyki niemieckiej firmy, która - wg Greenpeace - tylko symuluje troskę o środowisko naturalne. Wymyślony przez ekologów, bardzo oszczędny Golf Jedi Edition to z kolei przedstawiciel Jasnej Strony Mocy, wzór samochodu, który powinien zostać zbudowany przez VAG.

Najnowszy klip Greenpeace:

Reklama Volkswagena z Super Bowl 2011:

Odpowiedź Greenpeace:

VW: The Dark Side

Źródło: CarscoopVW Dark Side

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)