Nowa Kia cee'd_sw już w produkcji - po wakacjach w salonach

Nowa Kia cee'd_sw już w produkcji - po wakacjach w salonach

Nowa Kia cee'd_sw już w produkcji - po wakacjach w salonach
Piotr Wereszczyński
23.08.2012 08:00, aktualizacja: 13.10.2022 13:59

Pierwsza Kia cee’d w nadwoziu kombi zjechała już z taśmy montażowej. Auto ma podtrzymać zainteresowanie drugą generacją kompaktu. Choć będzie je można kupić dopiero we wrześniu, znane są już ceny i wyposażenie.


Pierwsza Kia cee’d w nadwoziu kombi zjechała już z taśmy montażowej. Auto ma podtrzymać zainteresowanie drugą generacją kompaktu. Choć będzie je można kupić dopiero we wrześniu, znane są już ceny i wyposażenie.

Kia rośnie w siłę. Stwierdzi to każdy, kto choć trochę interesuje się branżą motoryzacyjną. Auta tego koreańskiego producenta stały się dynamiczniejsze, są staranniej wykonane i zdaniem wielu dużo ciekawsze niż jeszcze kilka lat temu.

koreańską rewolucję zapoczątkował właśnie model cee’d, którego debiut w 2006 roku spotkał się ze sporym odzewem ze strony klientów. Auto w nadwoziu kombi stanowiło 20% produkcji, więc jak najbardziej potrzebne było uruchomienie produkcji tej wersji nadwoziowej. Nie dziwi zatem fakt, że Kia postanowiła kontynuować wytwarzanie samochodu.

Rozwój koreańskiej marki potwierdzają doniesienia ze słowackiej fabryki Kii. W zeszłym roku zatrudniono dodatkowych 1000 pracowników po to, aby praca mogła przebiegać w systemie trzyzmianowym. Plany producenta na ten rok przewidują produkcję na poziomie 285 tysięcy sztuk.

Obraz

Kia cee’d w odmianie kombi pojawi się w salonach zaraz po wakacjach. Klienci będą mogli wybierać spośród 4 wersji wyposażeniowych: S, M, L, XL, oraz 5 silników, w tym 2 benzynowych i 3 diesli. Są to dokładnie te same jednostki, które znajdują się w hatchbacku, wszystkie zostały zestawione z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi. Za dopłatą będzie dostępna skrzynia automatyczna z łopatkami przy kierownicy.

Dopłata do cee'd_sw względem już oferowanej odmiany hatchback to 3000 zł, więc nowym kombi można wyjechać z salonu za 52 990 zł. Najdroższa wersja wyposażeniowa XL ze 128-konnym dieslem o pojemności 1,6 l to wydatek już 89 490 zł.

Można się spodziewać, że wyposażenie będzie się pokrywać z krótką wersją modelu, więc już w bazowej specyfikacji można liczyć m.in. na komplet poduszek, ESP, kolumnę kierownicy regulowaną w dwóch płaszczyznach czy radio CD ze złączem USB. Dopłata za klimatyzację to w najtańszej odmianie S koszt 3500 zł. Pojemność bagażnika to 528 l, którą można powiększyć do 1642 l, składając oparcia tylnej kanapy.

Obraz

Na liście wyposażenia dodatkowego znajdzie się kilka bardzo ciekawych dodatków, które nie są dostępne nawet u niektórych europejskich konkurentów. Należą do nich m.in. podgrzewany wieniec kierownicy czy progresywne wspomaganie układu kierowniczego. Dla wybrednych klientów Kia przygotowała pakiet Executive, w którego skład wejdą np. elektrycznie sterowane fotele z pamięcią ustawień.

Wersja kombi nie jest ostatnim słowem koreańskiego producenta. Kia wciąż pracuje nad modelem pro_cee’d, którego premiera może przypaść na wrześniowy salon w Paryżu. Auta w sprzedaży można się spodziewać na początku przyszłego roku. Fani marki nadal liczą na odmianę, która powalczy z mocnymi europejskimi hot hatchami.

Źródło: Kia

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)