Oto nowa Toyota Auris! [aktualizacja]

Oto nowa Toyota Auris! [aktualizacja]

Oto nowa Toyota Auris! [aktualizacja]
Piotr Wereszczyński
23.08.2012 15:22, aktualizacja: 13.10.2022 13:59

Na drugą generację Toyoty Auris fani marki musieli czekać 5 lat. Nowy kompakt Japończyków może być groźny dla niemieckiej konkurencji, a pomóc ma mu w tym BMW. Do sieci trafiła obszerna galeria samochodu.

Na drugą generację Toyoty Auris fani marki musieli czekać 5 lat. Nowy kompakt Japończyków może być groźny dla niemieckiej konkurencji, a pomóc ma mu w tym BMW. Do sieci trafiła obszerna galeria samochodu.

Auris, który zadebiutował w 2007 roku, niespodziewanie zerwał z wieloletnią tradycją - zrezygnowano z nazwy Corolla. Choć auto o tej nazwie nadal występowało jako sedan, Toyota bardzo mocno chciała zaakcentować nową erę w swoich konstrukcjach. Jak prezentuje się druga generacja Aurisa?

Obraz

Styliści starali się zaprojektować auto dynamiczne, pasujące do nowego wyglądu pozostałych modeli Toyoty. Ostro zarysowane linie z licznymi kantami nadały nadwoziu agresywność, co moim zdaniem nie jest do końca udanym zabiegiem. Przemiana Aurisa przypomina nieco tę, którą przeszedł niedawno Seat Leon. Auto sprawia wrażenie nadmuchanego. Widać to najlepiej po tylnym zderzaku.

Samochód jest bardziej płaski od poprzednika. Dłuższy o 3 cm i niższy o ponad 5 cm, ma za zadanie przyciągnąć osoby młode, które dotychczas uznawały Toyoty za konstrukcje nudne. Rozstaw osi pozostał ten sam, ale w bagażniku producentowi udało się wygospodarować kilka dodatkowych litrów przestrzeni.

Choć nie jest to auto rodzinne, pokonanie progu załadunkowego może okazać się problemem. W zapakowaniu niewielkich zakupów na ciasnym parkingu pomoże możliwość otwarcia samej tylnej szyby. Patrząc na nowego Aurisa, można zauważyć podobieństwa do Lexusa CT200h, a tylne światła przypominają nieco te zastosowane w Hyundaiu i40.

Obraz

Wnętrze nowego Aurisa znacznie różni się od dotychczasowej wersji. Konsola środkowa jest bardziej pionowa, tradycyjnie dla Toyoty można oczekiwać dobrego spasowania i niezłych materiałów. Całość wygląda ładnie. Ciekawe, czy podstawowe wersje wyposażeniowe również będą sprawiały tak dobre wrażenie.

Obraz

Toyota Auris będzie oferowana z tymi samymi silnikami co obecna generacja, zajdzie jednak pewna drobna zmiana. Gama jednostek napędowych będzie obejmować motory benzynowe o pojemnościach 1,33 i 1,6 l, odmianę hybrydową oraz diesla 1,4 l. Silnik wysokoprężny o pojemności 2 l zniknie z oferty nowego Aurisa, ustępując miejsca ropniakowi opracowanemu we współpracy z BMW, który ma dołączyć w przyszłym roku. Producent chwali się, że dzięki zastosowaniu nowych materiałów udało mu się zwiększyć sztywność nadwozia o 10%, ograniczając jednocześnie masę o około 40 kg.

Agresywna stylizacja nowego Aurisa nasuwa ważne pytanie, czy Toyota planuje powrót kompaktu w odmianie TS. Producent ma wszelkie środki, aby zbudować bardzo ciekawego hot hatcha, który może nie będzie konkurował z 300-konnymi kompaktami szykowanymi przez Forda czy Mercedesa, jednak ma spore szanse powalczyć m.in. z Volkswagenem Golfem GTI.

[aktualizacja 23 sierpnia]

Do Sieci trafiły kolejne zdjęcia i pierwsze filmy promocyjne nowej Toyoty Auris przeznaczonej na rynek Japoński.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/37]

Źródło: Autocar

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)