To już trzeci – Domanig SLS AMG Roadster (2012)

To już trzeci – Domanig SLS AMG Roadster (2012)

To już trzeci – Domanig SLS AMG Roadster (2012)
Olgierd Lachowski
24.08.2012 17:00, aktualizacja: 12.10.2022 16:57

Domanig już po raz trzeci dobrał się do Mercedesa SLS AMG. Teraz tuner zajął się wersją Roadster. Co dostanie klient, który zdecydował się powierzyć swoje auto w ręce mechaników z Grossostheim?

Domanig już po raz trzeci dobrał się do Mercedesa SLS AMG. Teraz tuner zajął się wersją Roadster. Co dostanie klient, który zdecydował się powierzyć swoje auto w ręce mechaników z Grossostheim?

Domanig dopiero co skończył prace nad modelem C 63 AMG Coupé, a już przedstawia swój nowy projekt. Tuner po raz kolejny otrzymał zadanie przerobienia Mercedesa SLS, tyle że tym razem jest to pojazd z otwartym nadwoziem. Czy to robi jakąś różnicę mechanikom Domaniga? Nie, bo nie zmieniają w zasadzie nic w wyglądzie karoserii Mercedesa. Wyjątkiem są koła.

Obraz

A skoro już o kołach mowa, to składają się na nie trzyczęściowe felgi DOM03 i opony Michelin. Przednie obręcze mają szerokość 11,0” i średnicę 20”, natomiast tylne są o jeden cal szersze i o cal większe. Prawdopodobnie nie każdemu spodoba się ich dość ciężki i nietypowy wygląd. Opony francuskiego producenta to gumy Super Sport mają rozmiar 275/30 R 20 z przodu i 305/25 R 21 z tyłu.

SLS AMG jest fabrycznie wyposażony w zawieszenie o regulowanej charakterystyce tłumienia, ale tuner wymienił amortyzatory i sprężyny na wyroby KW. Jest to regulowany zestaw z systemem HLS 4, dzięki któremu auto może być obniżane lub podnoszone w czasie jazdy w zakresie 30 mm. Sterowanie odbywa się przy pomocy przycisku na konsoli środkowej.

Obraz

Produkty spalania w silniku wydobywają się przez bardziej sportowy od seryjnego  układ wydechowy, który na pierwszy rzut oka niespecjalnie różni się od fabrycznego systemu wylotowego. Z kolei spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej odbywa się w 8 cylindrach o objętości skokowej 6,2 l. Cylindry rozchylone są pod kątem 90 stopni.

Ingerencja Domaniga w elektronikę sterującą agregatem w połączeniu z nowym „wydechem” sprawiła, że moc maksymalna jednostki napędowej wzrosła z 571 do 620 KM. Firma tuningowa nie podaje o ile poprawiło się przyspieszenie do 100 km/h i prędkość maksymalna samochodu, ale można sądzić, że oba parametry są wyraźnie lepsze.

Obraz

Jeśli ktoś chce wiedzieć ile musiałby zapłacić za modyfikacje tego wozu, powinien zadzwonić bezpośrednio do przedsiębiorstwa Domanig.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M159
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 620 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 99,87 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Koła przednie: 11,0 x 20” DOM03
  • Koła tylne: 12,0 x 21” DOM03
  • Opony przednie: 275/30 R 20 Michelin
  • Opony tylne: 305/25 R 21 Michelin

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1735 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,80 kg/KM (seryjny – 3,04 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Rozstaw osi: 2680 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/12]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)