Peugeot odsłania karty - model 208 GTi oficjalnie pokazany [Paryż 2012]

Peugeot odsłania karty - model 208 GTi oficjalnie pokazany [Paryż 2012]

Peugeot odsłania karty - model 208 GTi oficjalnie pokazany [Paryż 2012]
Arkadiusz Gabrysiak
28.09.2012 00:15, aktualizacja: 07.10.2022 20:53

Peugeot jeszcze przed otwarciem drzwi salonu samochodowego w Paryżu zdecydował się ujawnić model 208 GTi. Czego możemy się spodziewać po tym zadziornym maluchu?

Peugeot jeszcze przed otwarciem drzwi salonu samochodowego w Paryżu zdecydował się ujawnić model 208 GTi. Czego możemy się spodziewać po tym zadziornym maluchu?

Pod względem stylistycznym pojazd niewiele różni się od zaprezentowanego na salonie samochodowym w Genewie konceptu. W stosunku do standardowego, 3-drzwiowego modelu 208 wersję GTi wyposażono w raczej subtelny pakiet stylistyczny, na który składa się nieco zmodyfikowana atrapa chłodnicy, nowe listwy progowe, większy spoiler dachowy, zderzak tylny z dyfuzorem i podwójną końcówką wydechu, chromowane obudowy lusterek bocznych oraz logo GTi umiejscowione na słupku C.

We wnętrzu są skórzane akcenty z kontrastującymi szwami, spłaszczona w dolnej części kierownica z logo GTi, elementy wykończeniowe w kolorze nadwozia zlokalizowane w boczkach drzwi i konsoli centralnej, aluminiowe pedały i sportowe fotele.

Obraz

Pod maską niewielkiego Peugeota zainstalowano znany już z samochodów koncernu PSA 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy generujący 200 KM i 275 Nm momentu obrotowego. Pozwala to temu ważącemu 1160 kg pojazdowi osiągnąć pierwsze 100 km/h w niecałe 7 s. Niestety dokładne dane nie zostały jeszcze ujawnione. Napęd za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej przekazywany jest oczywiście na oś przednią.

Inżynierowie Peugeota zdecydowali się także na modyfikacje zawieszenia, które w wersji GTi zostało nieco obniżone i utwardzone, aby pojazd lepiej trzymał się drogi i dawał większą frajdę z jazdy. W osiągnięciu tego celu pomóc ma także lekko zmodyfikowany układ kierowniczy. Rozstaw kół zwiększono o 10 mm z przodu i 20 mm z tyłu, a za 17-calowymi felgami aluminiowymi kryją się wydajniejsze hamulce z wentylowanymi tarczami o średnicy 302 mm z przodu i 249 mm z tyłu.

Obraz

Na początek Peugeot przygotował także specjalną, limitowaną edycję specjalną, która charakteryzuje się białym lakierem Satin Pearlescent White i barwami francuskiej flagi znajdującymi się w dolnej części zderzaka. We wnętrzu edycji specjalnej Peugeot w ramach wyposażenia standardowego oferuje nawigację satelitarną, pakiet HiFi oraz tabliczki z numerem informujące o wyjątkowości danego egzemplarza.

Peugeot 208 GTi będzie miał swoją oficjalną premierę podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Paryżu, a do europejskich salonów trafi wiosną przyszłego roku.

[aktualizacja 28 września]

Obraz

Załączamy dla Was świeże zdjęcia modelu 208 GTi prosto z Paris Motor Show 2012.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/42]

Źródło: CarscoopWCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)