Włoska piękność po kuracji – DMC GranCabrio Sovrano (2012)

Włoska piękność po kuracji – DMC GranCabrio Sovrano (2012)

Włoska piękność po kuracji – DMC GranCabrio Sovrano (2012)
Olgierd Lachowski
07.10.2012 13:20, aktualizacja: 13.10.2022 14:00

Ponad rok po prezentacji 590-konnego GranTurismo firma DMC pokazała równie mocne Maserati GranCabrio. Również tym razem dodatkową moc uzyskano przy pomocy kompresora.

Maserati GranCabrio to jeden z najładniejszych kabrioletów dostępnych na rynku. Włoski samochód swoje dość duże rozmiary ukrywa pod pięknie poprowadzonymi liniami karoserii łączącymi w sobie elegancję ze sportowym charakterem. Mimo tego, że auto jest w sprzedaży już dobre kilka lat, nadal wygląda bardzo świeżo.

Obraz

DMC chciało, żeby kabriolet stylistyką nawiązywał do modelu S Sovrano, który tuner pokazał ponad rok temu. W związku z tym w GranCabrio zmieniono przedni zderzakospojler na identyczny jak ten montowany w GranTurismo MC Stradale. Ponadto styliści zaprojektowali kompozytowe nakładki na progi, nowy dyfuzor oraz nakładkę na klapę bagażnika.

Całości dopełnia komplet kół z 10-ramiennymi felgami o średnicy 20” z przodu i 21” z tyłu, na które założono opony Pirelli P Zero Nero. Przednie gumy mają rozmiar 255/30 R 20, zaś te założone z tyłu – 305/30 R 21.

Obraz

Wspomniane wcześniej włókno węglowe można odnaleźć także we wnętrzu. Znajduje się ono m.in. na kierownicy i desce rozdzielczej. Tuner zafundował Maserati także nową skórzaną tapicerkę w kolorze białym.

Najciekawsze są oczywiście zmiany mechaniczne. Tą mniej zaawansowaną jest zmienione zawieszenie, dzięki któremu auto jest niższe o 30 mm. Bardziej skomplikowaną było dołożenie sprężarki mechanicznej do silnika.

Obraz

8-cylindrowiec o objętości skokowej 4,7 l w fabrycznym wozie rozwijał moc 450 KM przy 7000 obr./min i moment obrotowy 510 Nm przy 4750 obr./min. Maserati konsekwentnie stawia na automatyczne skrzynie biegów, więc taka jest też i w tym samochodzie.

Po przeróbkach DMC, czyli po zainstalowaniu kompresora, jednostka napędowa dostała porządnego, bo 140-konnego kopa. Wszystkie 590 KM dostępne jest przy 7300 obr./min. Maksymalny moment obrotowy także wzrósł do 590 Nm.

Obraz

Co prawda osiągi podkręconego GranCarbio nie zostały podane, jednak można przypuszczać, że prędkość maksymalna oscyluje wokół 300 km/h (seryjne Maserati rozpędza się do 285 km/h). Cena tuningu też pozostaje zagadką.

Konkurencja

Dane techniczne:

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Objętość skokowa: 4691 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor
  • Moc maksymalna: 590 KM przy 7300 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 125,77 KM/l (seryjny – 93,80 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 590 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 305/30 R 21

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1980 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,36 kg/KM (seryjny – 4,40 kg/KM)
  • Długość: 4881 mm
  • Szerokość: 1915 mm
  • Wysokość: 1323 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2942 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/10]

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)