Operacja plastyczna i 30 KM więcej – Fostla SL 55 AMG Liquid Gold (2012)

Operacja plastyczna i 30 KM więcej – Fostla SL 55 AMG Liquid Gold (2012)

Operacja plastyczna i 30 KM więcej – Fostla SL 55 AMG Liquid Gold (2012)
Olgierd Lachowski
08.10.2012 12:00, aktualizacja: 07.10.2022 20:55

Choć w produkcji jest już nowy Mercedes SL, nadal nie słabnie zainteresowanie tunerów starszym wozem, tym bardziej że takich aut jeździ stosunkowo dużo. Oto propozycja Fostli dotycząca Mercedesa SL 55 AMG.

Choć w produkcji jest już nowy Mercedes SL, nadal nie słabnie zainteresowanie tunerów starszym wozem, tym bardziej że takich aut jeździ stosunkowo dużo. Oto propozycja Fostli dotycząca Mercedesa SL 55 AMG.

Mercedes-Benz SL 55 AMG dostępny był w latach 2002-2008. Jego nadwozie charakteryzowało się okrągłymi światłami przednimi. W 2008 roku Mercedes przeprowadził lifting modelu SL, a w palecie silnikowej wersję 55 AMG zastąpił mocniejszym 63 AMG. Prezentowane auto jest dość nietypowe, bo jest to wóz z mniejszym silnikiem, ale z nowym przodem. Jak to możliwe?

Obraz

Rozwiązanie zagadki jest bardzo proste. Fostla proponuje zmianę przodu samochodu na nowy. W tym celu wymieniany jest przedni zderzak, pokrywa silnika i reflektory. Moim zdaniem to zmiana na lepsze. Choć początkowo nie podobała mi się wersja poliftingowa, teraz uważam, że samochód oferowany przez Mercedesa w latach 2008-2011 prezentował się lepiej od pierwszej odmiany.

Na modyfikacji przodu tuner nie kończy. Zmiany obejmują też resztę karoserii, która otrzymała pakiet stylistyczny firmy Prior Design. Być może nie widać tego na pierwszy rzut oka, ale Mercedes ma szersze zarówno przednie, jak i tylne błotniki. Również nakładki na progi są nieco inne. Szersze błotniki pozwoliły wcisnąć 20-calowe koła o szerokości 10,5” z przodu i aż 12,5” z tyłu. Przednie opony mają rozmiar 265/30 R 20, a tylne słuszne 325/25 R 20.

Obraz

Felgi zostały pokryte częściowo farbą o złotym kolorze (choć prawdziwego złota w niej nie ma), tak żeby pasowały do folii, którą Fostla nakleiła na nadwozie Mercedesa.

Niemiecki luksusowy roadster-coupé otrzymał też zestaw nieco obniżający zawieszenie oraz nową elektronikę zwiększającą osiągi jednostki napędowej.

Do napędu tego Mercedesa producent użył 8-cylindrowego silnika M 113 E 55 ML. Ma on objętość skokową 5,4 l i jest wspomagany sprężarką mechaniczną. W zależności od tego, w którym roku auto było wyprodukowane, jednostka silnikowa charakteryzowała się nieco inną mocą. W pierwszym roku wytwarzania było 476 KM mocy, w latach 2003-2006 – równe 500 KM, a od roku 2006 517 KM.

Obraz

Prezentowany samochód miał właśnie tę ostatnią wersję silnika, której moc maksymalna dostępna była przy 6100 obr./min, a wynoszący 720 Nm moment obrotowy występował przy 2600-4000 obr./min. Teraz, po tuningu, silnik cechuje się mocą 550 KM, ale nie wiadomo, ile wynosi jego maksymalny moment obrotowy.

W SL 55 AMG wytwórca instalował wyłącznie automatyczną skrzynię biegów o pięciu przełożeniach, a napęd przekazywany był tylko na tylne koła. Seryjny Mercedes do 100 km/h przyspieszał w 4,50 s i osiągał ograniczoną elektronicznie prędkość 250 km/h. Jeśli to auto ma zdjęty ogranicznik prędkości, to z pewnością potrafi przekroczyć 300 km/h, ponieważ już fabryczny samochód bez elektronicznego kagańca rozwijał około 300 km/h.

Obraz

Cała operacja przeprowadzana przez Fostlę jest wyceniana na 30 000 euro.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 113 E 55 ML
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: SOHC, 3 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5439 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor
  • Moc maksymalna: 550 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 101,12 KM/l (seryjny – 95,05 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 10,5 x 20”
  • Koła tylne: 12,5 x 20”
  • Opony przednie: 265/30 R 20
  • Opony tylne: 325/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1960 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,56 kg/KM (seryjny – 3,79 kg/KM
  • Długość: 4535 mm
  • Rozstaw osi: 2560 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/16]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)