Andrea i jej Golf – BBM Golf (V) GTI Club Sport (2012)

Andrea i jej Golf – BBM Golf (V) GTI Club Sport (2012)

Andrea i jej Golf – BBM Golf (V) GTI Club Sport (2012)
Olgierd Lachowski
14.10.2012 17:00, aktualizacja: 13.10.2022 14:00

W sierpniu pisałem o Golf GTI szóstej generacji, który przerobiła firma BBM Motorsport, a dziś będzie mowa o starszym Volkswagenie należącym do Andrei Friedrich. Wóz ma ponad 330 KM mocy maksymalnej.

Gdy wyjeżdżał z fabryki w Wolfsburgu, ten Volkswagen Golf GTI miał 2-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 200 KM. Dostępne były one w zakresie od 5100 do 6000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosił 280 Nm (w przedziale od 1800 do aż 5000 obr./min).

Obraz

W maszynie poprawionej przez BBM Motorsport jednostka napędowa oferuje 336 KM mocy i 460 Nm momentu obrotowego. Takie parametry tuner uzyskał dzięki wymianie turbosprężarki na większą, montażowi sportowego układu wydechowego oraz instalacji wydajnej międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego.

Na silniku modyfikacje się nie zakończyły. Zainwestowano również w regulowane zawieszenie firmy KW oraz lepszy układ hamulcowy Stoptech. Nowe tarcze hamulcowe mają średnicę 355 mm i są zatrzymywane zaciskami, w których znajdują się po cztery tłoczki.

Obraz

Z wnętrza usunięto tylną kanapę i kilka drobniejszych elementów wyposażenia. Pojawiła się za to klatka bezpieczeństwa. Zamiast normalnych przednich foteli są kubełki. Pozbycie się pewnej części wyposażenia zmniejszyło masę auta do 1275 kg.

Karoseria wyróżnia się niebieską matową folią i wielkimi naklejkami reklamującymi BBM Motorsport. Golf został zaopatrzony w 18-calowe felgi TEC z oponami o rozmiarze 225/40 (na każdym kole).

Obraz

Po przeróbkach prędkość maksymalna Golfa wzrosła do imponujących 275 km/h, a przyspieszenie do setki wynosi teraz 5,10 s.

Koszt wszystkich części użytych do tuningu jest dość duży i wynosi 19 500 euro (bez montażu).

Obraz

Widoczna na zdjęciach pani nie jest przypadkową modelką. To Andrea Friedrich będąca właścicielką auta i, co ciekawe, posiadająca wyścigową licencję A, która uprawnia do ścigania się w takich seriach jak choćby niemieckie VLN.

Konkurencja

[Sport-Wheels Golf R 330 KM]

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 336 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 169,36 KM/l (seryjny – 100,81 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 18”
  • Koła tylne: 18”
  • Opony przednie: 225/40 R 18
  • Opony tylne: 225/40 R 18

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1275 kg (- 61 kg)
  • Stosunek masy do mocy: 3,80 kg/KM (seryjny – 6,68 kg/KM)
  • Długość: 4216 mm
  • Szerokość: 1759 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,10 s
  • Prędkość maksymalna: 275 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/19]

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)