4 miesiące czekania – SpeedART Boxster S PDK SP81-R Stufe 1 (2012)

4 miesiące czekania – SpeedART Boxster S PDK SP81-R Stufe 1 (2012)

4 miesiące czekania – SpeedART Boxster S PDK SP81-R Stufe 1 (2012)
Olgierd Lachowski
24.10.2012 14:00, aktualizacja: 07.10.2022 20:58

Jeśli komuś spodobał się projekt tuningu Porsche Boxstera przedstawiony przez firmę SpeedART na samym końcu maja, to musiał poczekać 4 miesiące, żeby zamówić pakiet do swojego wozu. Tuner proponuje zwiększenie mocy silnika o 20 KM.

Jeśli komuś spodobał się projekt tuningu Porsche Boxstera przedstawiony przez firmę SpeedART na samym końcu maja, to musiał poczekać 4 miesiące, żeby zamówić pakiet do swojego wozu. Tuner proponuje zwiększenie mocy silnika o 20 KM.

Czasami bywa tak, że samochód (a w zasadzie jego wizualizacje wykonane przez tunera w fazie projektowania pakietów tuningowych) znacznie odbiega od tego, co firma sprzedaje jako produkt finalny. Dotyczy to zarówno modyfikacji wizualnych, jak i technicznych. Chyba najsłynniejszym tego przykładem jest niedoszłe 1000-konne Porsche Carrera GT, które promowała firma Gemballa. Skończyło się na pakiecie stylistycznym i podkręceniu silnika o raptem 40 KM.

Obraz

W przypadku SpeedART-a taka sytuacja nie ma miejsca. Rzeczywiste auto wyglądem nie różni się prawie wcale od projektu. Co prawda niemiecki tuner nie oferuje na razie spektakularnych zmian mechanicznych, ale też takich wcześniej nie zapowiadał.

Prawdziwy samochód wygląda nawet lepiej od wirtualnej maszyny m.in. dlatego, że kolor karoserii rzeczywistego Boxstera nie jest tak zgniły jak w projekcie. Za to zachowano wszystkie części stylistyczne z projektu. Jest zatem przedni spojler, są nakładki na progi (zintegrowane z resztą karoserii) i jest tylne skrzydło. Wydaje mi się, że ostatnia część niekoniecznie poprawia wygląd Porsche, ale to kwestia indywidualna – w razie czego można przecież jej nie montować.

Obraz

Pod błotniki wciśnięto koła z bardzo ładnymi 21-calowymi felgami. Jeśli komuś nie będzie odpowiadał ich rozmiar, to dostępne są także w wersji 20-calowej.

Wóz dostał bardziej sportowe zawieszenie, które na życzenie kupującego może zostać wzbogacone o system unoszenia przedniej części nadwozia, co ułatwi podjeżdżanie pod krawężniki.

Porsche Boxster S jest zasilane 3,4-litrową jednostką napędową. Wolnossący, centralnie umieszczony silnik generuje 315 KM mocy przy 6700 obr./min i 360 Nm momentu obrotowego, który rozciąga się od 4500 do 5800 obr./min. Za przekazywanie mocy na tylne koła odpowiadają (w zależności od wyboru nabywcy) manualna lub zautomatyzowana dwusprzęgłowa skrzynia biegów. W tym aucie jest ta druga.

Obraz

W pierwszym zestawie SpeedART zwiększył moc i moment obrotowy o 20 jednostek. Mechanicy dokonali tego, wprowadzając nowe oprogramowanie do centralnej jednostki napędowej i montując bardziej sportowy od fabrycznego układ wydechowy.

Ważące 1400 kg (chodzi o masę tego konkretnego auta według normy DIN) Porsche Boxster S od 0 do 100 km/h przyspiesza lepiej o 0,10 s od fabrycznego odpowiednika. Z pakietem Sport Plus daje to czas 4,70 s. Prędkość maksymalna wynosi 284 km/h. Jeśli byłaby to wersja z ręczną skrzynką, to sprint do setki zajmowałby równe 5 s, a maszyna osiągałaby maksymalnie 286 km/h.

Obraz

SpeedART proponuje także instalację zestawu, który zwiększa moc o 30 KM i moment obrotowy także o 30 Nm. W przyszłości do oferty zostanie włączony pakiet obejmujący turbosprężarkę i tytanowy układ wylotowy, co powinno poskutkować 80-konnym wzrostem mocy.

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3436 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 335 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 97,50 KM/l (seryjny – 91,68 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 380 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 299 mm
  • Koła przednie: 21”
  • Koła tylne: 21”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1400 kg (norma DIN, pomiar SportAuto)
  • Stosunek masy do mocy: 4,18 kg/KM (seryjny – 4,44 kg/KM)
  • Długość: 4374 mm
  • Szerokość: 1801 mm
  • Rozstaw osi: 2475 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,70 s (ze Sport Plus)
  • Prędkość maksymalna: 284 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/14]

Źródło: SpeedART

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)