Fiat Bravo Xtreme - wstęp do świata najmocniejszych hot-hatchów? [São Paulo 2012]


Targi motoryzacyjne w São Paulo są dla Europejczyków egzotyką, ponieważ rynek Ameryki Południowej ma swoją pewną specyfikę. Właśnie w największym mieście Brazylii Fiat pokazał coś dotychczas niespotykanego - model Bravo Xtreme.
Sportowa wersja Bravo została doposażona w ciekawy pakiet stylistyczny obejmujący agresywnie zarysowane zderzaki z wlotami i wylotami powietrza, inną atrapę chłodnicy, przemodelowane listwy progowe, zmodyfikowane reflektory czy tylną lotkę. Pod tylnym zderzakiem pojawił się dyfuzor z tworzywa, które na zdjęciach przypomina kompozyty z włókien węglowych - ten sam materiał ciągnie się również wzdłuż progów czy wokół niektórych obrysów zderzaków. Pojawiły się też dwie symetrycznie wyprowadzone końcówki układu wydechowego i spore obręcze kół o ciekawym wzorze.

Fiat Bravo drugiej generacji to jeden z najbardziej urodziwych przedstawicieli segmentu C. Nic dziwnego – włoski kompakt swój wygląd zawdzięcza biuru stylistycznemu Italdesign Giugiaro. Jakie auto skrywa się pod tą zgrabną powłoką?
W kabinie znalazły się cztery osobne fotele, lepszy system nagłośnieniowy z wyświetlaczami w przednich zagłówkach i nowe materiały wykończeniowe wprowadzające do wnętrza auta sportowy charakter.
Zobacz również: Kierowcy pilnują się przy oponach zimowych, ale o letnich już zapominają. To częsty i poważny błąd
Od strony technicznej obniżono i utwardzono zawieszenie. Najciekawsza jest jednak jednostka napędowa. Fiat deklaruje, że z turbodoładowanego silnika T-Jet o litrażu 1,4 udało się osiągnąć 256 KM (przy 6600 rpm) i 332 Nm (przy 5000 rpm). Takie wartości otworzyłyby przed Bravo drzwi do świata najmocniejszych hot-hatchów.
Nie wiadomo czy Fiat planuje dalej rozwijać ten koncept do poziomu produkcyjnego, ale w mojej opinii to co widać na zdjęciach zapiera dech w piersiach.
Źródło: Fiat
Ten artykuł ma 41 komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze