Lingenfelter LTA – tęsknota za Pontiakiem Trans Am [wideo]



Pontiac nie zbuduje już żadnego nowego samochodu, ponieważ zakończył swój żywot w 2010 r. Dlatego żeby pojeździć współczesną wersją modelu Trans Am, fani marki muszą poprosić o pomoc firmę Lingenfelter i kupić Chevroleta Camaro.
Przedsiębiorstwo Lingenfelter Performance Engineering (LPE) już w 2009 r., a więc jeszcze przed upadkiem Pontiaca, pokazało na targach SEMA koncept o nazwie 455 T/A. Był to przerobiony Chevrolet Camaro, który miał przypominać Trans Ama II produkowanego w latach 1970–1981.

Wszyscy doskonale pamiętamy amerykańskie filmy z lat 70-tych, w których ogromne radiowozy rozbijały się w pościgach. Zobaczmy czym jeździli stróże prawa w latach, kiedy każde auto miało grubo ponad 5 metrów długości i było napędzane silnikiem V8.
Mimo pewnych niedoskonałości samochód przypadł do gustu fanom Pontiaca. Lingenfelter postanowił udoskonalić projekt. Produkcyjna wersja pojazdu nosi nazwę LTA i również bazuje na Camaro.

Auto zostało zaprezentowane podczas SEMA 2012. Nawiązuje do modelu Pontiac Trans Am 455 HO z początku lat 70. Poza wyglądem karoserii Lingenfelter starał się odtworzyć również inne elementy, w tym felgi przypominające plaster miodu oraz wnętrze.
Lingenfelter LTA będzie dostępny w kilku wersjach. Najmocniejsza (Level 3) ma pod maską 655-konny silnik o pojemności 455 in3, czyli ok. 7,5 l. Za 20-calowymi kołami zostały zamontowane hamulce Brembo.
Firma Lingenfelter zapowiedziała, że nie będzie sprzedawał części do samodzielnego przerabiania Camaro na LTA. Cena modyfikacji nie została jeszcze podana.
Źródło: Firebird Fever • GT Spirit • Carscoop


Polecane przez autora:
- Samochody przyszłości z przeszłości [cz.1]
- Reliant Robin i inne niezwykłe trzykołowce
- Skradzione samochody odzyskane po latach
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze