Nowe Porsche Boxster w przebraniu – TechArt Boxster S PDK (2012)

Nowe Porsche Boxster w przebraniu – TechArt Boxster S PDK (2012)

Nowe Porsche Boxster w przebraniu – TechArt Boxster S PDK (2012)
Olgierd Lachowski
10.11.2012 13:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:00

Już w sierpniu TechArt przedstawiał pierwsze zdjęcia nowego Boxstera po własnych przeróbkach wizualnych. Teraz nadal silnik jest całkiem seryjny, ale modyfikacji optycznych jest nieco więcej.

Swoje ulepszenia firma tuningowa zaprezentowała na mocniejszej wersji Boxstera – S, ale pasują one również do podstawowej odmiany tego roadstera. Pakiet składa się z niewielkiego przedniego spojlera, nowych obudów zewnętrznych lusterek, listew przedzielających wloty powietrza do silnika, tylnego spojlera, nakładki imitującej dyfuzor oraz większych kół.

Obraz

Co prawda w materiałach prasowych TechArt o tym nie wspomina, ale możliwe, że tylny spojler pełni funkcję nie tylko dekoracyjną. Ten tuner akurat słynie z tego, że przygotowywane przez niego komponenty są badane w tunelu aerodynamicznym pod kątem generowania jak największego docisku.

Widoczne na zdjęciach 21-calowe czarne felgi, to jeden z ładniejszych modeli tunera – wykorzystywany także w superszybkim 911 GT2 RS GT Street RS. Dostępne są też obręcze o mniejszej średnicy.

Obraz

Takie elementy wnętrza jak manetki zmiany biegów (w wersji PDK), dźwignia zmiany biegów czy pedały mogą być wykonane z aluminium. Oczywiście możliwa jest zmiana tapicerki na w pełni skórzaną lub też na wykonaną z Alcantary.

TechArt instaluje nowy zestaw sprężyn zawieszenia, co obniża wóz o 30 mm z przodu i 20 mm z tyłu, i pozwala jeszcze szybciej jeździć krętymi drogami.

Na razie układ hamulcowy i silniki są całkowicie seryjne, i nie wiadomo kiedy pojawią się pakiety ulepszające.

Obraz

Porsche Boxster i Boxster S są napędzane przeciwsobnymi jednostkami o sześciu cylindrach. W odmianie S motor ma objętość skokową 3,4 l, a w podstawowej – 2,7 l. Kierowca prowadzący Boxstera ma do dyspozycji 265 KM mocy, a właściciel Boxstera S nieco więcej, bo 315 KM.

Zarówno jeden, jak i drugi wóz dostępne są w wersjach z 6-biegowymi manualnymi skrzyniami biegów oraz zautomatyzowanymi dwusprzęgłowymi przekładniami o siedmiu biegach. Niezależnie od tego napęd zawsze przekazywany jest tylko na tylne koła.

Obraz

Boxster od 0 do 100 km/h rozpędza się w 5,70 s, a mocniejsza odmiana w 5,00 s. Słabszy z samochodów osiąga 262 km/h, a mocniejszy – 277 km/h.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3436 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 315 KM przy 6700 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 91,68 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 360 Nm przy 4500-5800 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 299 mm
  • Koła przednie: 21”
  • Koła tylne: 21”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1350 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,29 kg/KM
  • Długość: 4374 mm
  • Szerokość: 1801 mm
  • Wysokość: 1261 mm (- 20 mm)
  • Rozstaw osi: 2475 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,00 s
  • Prędkość maksymalna: 277 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/11]

Źródło: TechArt

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)