Bardzo dobre wyniki Volkswagen Group

Bardzo dobre wyniki Volkswagen Group

Bardzo dobre wyniki Volkswagen Group
Wojciech Kaczałek
17.11.2012 16:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:01

Grupa Volkswagen, w odróżnieniu od wielu innych koncernów motoryzacyjnych, radzi sobie świetnie. W ciągu pierwszych 10. miesięcy tego roku sprzedała już 7,5 mln samochodów.

Taki wysoki wynik oznacza wzrost w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku o 10,2%. W samym październiku marki wchodzące w skład niemieckiego giganta znalazły klientów na 788 700 wyprodukowanych przez siebie aut, co z kolei oznacza wzrost w stosunku do tego samego miesiąca 2011 r. o 14,6%.

Jak podaje Volkswagen, w wynikach nie uwzględniono ciężarowych firm MAN i Scania. Statystyki obejmują za to Porsche, licząc od 1 sierpnia tego roku, kiedy to marka weszła w skład Grupy.

Koncern wciąż najwięcej pojazdów sprzedaje w Europie. Od stycznia do października z salonów Grupy Volkswagena na Starym Kontynencie wyjechało 3,1 mln aut, co w porównaniu do 2011 r. oznacza stosunkowo niewielką poprawę – 0,9%. W osobno liczonej Rosji statystyki te prezentują się następująco – 262 000 samochodów i wzrost o 46,7%.

Za Europą plasuje się region Azji i Pacyfiku, gdzie do klientów trafiło 2,56 mln aut (+ 19%), z czego większość, bo aż 2,26 mln, do Chin (+19,6%). Dalej znajduje się Ameryka Południowa (842 200, + 8,4%), gdzie największym rynkiem zbytu dla Volkswagena jest Brazylia (644 000, +9,7%).

Przedsiębiorstwu bardzo dobrze wiedzie się w Ameryce Północnej, gdzie wzrost wyniósł 25,4%, a liczba sprzedanych egzemplarzy 681 200. Nie jest zaskoczeniem fakt, że na tym kontynencie prym wiodą Stany Zjednoczone, gdzie popularność samochodów Grupy Volkswagena zmieniła się na plus o 33,5%, a zbyt sięgnął 481 100 samochodów.

Przyjrzyjmy się poszczególnym markom (w ich poczet nie zostało włączone Porsche). Najlepiej wiedzie się samemu Volkswagenowi, który znalazł chętnych na kupno 4,72 mln swoich aut. To o 11,2% więcej niż w ciągu pierwszych 10. miesięcy ubiegłego roku. Następne w kolejności jest Audi (1,22 mln, + 12,9%). Za nim zaś plasuje się Škoda (795 100, +7,2%).

Patrząc na samochody osobowe, najgorzej wiedzie się Seatowi. Hiszpański producent, jako jedyny spośród marek należących do niemieckiego koncernu, zaliczył spadek. Wyniósł on 9,8%. Seat sprzedał 265 200 aut.

Dobrze wygląda za to sytuacja działu pojazdów użytkowych. Do klientów trafiło w sumie 455 000 dostawczaków Grupy Volkswagena, dokładnie o 5% więcej, niż w analogicznym okresie 2011 r.

Christian Klingler, Członek Zarządu Volkswagen Group odpowiedzialny za dział sprzedaży:

Grupa Volkswagen bardzo dobrze poradziła sobie w październiku. Po raz kolejny osiągnęliśmy dobre wyniki w Ameryce Północnej, Chinach, a także Rosji. Jednakże rynek wciąż się nie ustabilizował, szczególnie w Europie Zachodniej.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)