Niby-terenowy – Brabus ML 63 AMG B63-620 (2012) [Essen 2012]

Salon tuningowy w Essen sprawia, że wiele firm pracuje intensywniej. Tak jest właśnie z Brabusem, który przedstawił kilka nowych aut. Wśród nich jest Mercedes-Benz ML 63 AMG z pakietem B63–620.

ML to pierwszy z SUV-ów Mercedesa. Obecnie wytwarzana jest trzecia generacja tego wozu. Podobnie jak poprzednik, model o oznaczeniu wewnętrznym W 166 jest dostępny w wersji 63 AMG. Mimo tej samej nazwy, co starsze auto, nowy ML 63 AMG ma zupełnie inną jednostkę napędową.

Zamiast 6,2-litrowego silnika wolnossącego Mercedes postawił na znacznie nowocześniejszy 5,5-litrowy agregat V8 z dwiema turbosprężarkami. Motor został zaopatrzony w bezpośredni wtrysk paliwa, który ma nie tylko pozytywny wpływ na rozwijanie wysokiej mocy, ale też na zmniejszenie zużycia paliwa.

M 157 (tak nazywa się silnik ML-a) to rozwinięcie widlastej ósemki o kodzie M 278. W modelu ML 63 AMG jednostka M 157 dysponuje mocą 525 KM przy 5250–5750 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy to imponujące 700 Nm w zakresie 1750–5000 obr./min. Motor może być też uzbrojony w pakiet Performance, który podwyższa jego moc do 557 KM przy 5750 obr./min i moment obrotowy do 760 Nm w przedziale 2000–5000 obr./min. Choć ten silnik może być łączony ze skrzyniami dwusprzęgłowymi, w ML-u zainstalowana jest klasyczna automatyczna skrzynia biegów o siedmiu przełożeniach.

Firma tuningowa z Bottrop proponuje modyfikacje jednostki napędowej w obu wersjach (bez i z pakietem Performance) i w obu może on być podkręcony do 620 KM. Operacja jest prosta i polega na wstawieniu modułu elektronicznego, na którym zapisane są nowe mapy zarządzające pracą silnika. Dzięki nim V-ósemka pracuje z mocą 620 KM przy 5500 obr./min i generuje moment obrotowy 820 Nm, który utrzymuje stałą wartość od 2000 do 5000 obr./min.

Większa moc pozwala przyspieszyć tym sporych rozmiarów autem od 0 do 100 km/h w 4,50 s, czyli o 0,20 s szybciej niż podaje katalog Mercedesa. Prędkość maksymalna w zależności od wybranej opcji wynosi 280 lub aż 300 km/h.

Zobacz również: Mercedes-Benz Klasy S - odc. 1 "Zen"

O odpowiedni dźwięk wydobywający się z silnika dba sportowy układ wydechowy wyposażony w zawór regulacyjny, którego pracą steruje kierowca z wnętrza wozu. Podobny do silnikowego moduł przygotowany przez Brabusa nadzoruje pracę pneumatycznego zawieszenia Mercedesa zwanego Airmatic.

Zgodnie z obecnie panującymi trendami SUV przygotowany przez specjalistów z Bottrop otrzymał wielkie 23-calowe felgi Monoblock R. Dostępne są także obręcze o innym wzorze i rozmiarze. W prezentowanym SUV-ie są opony 315/25 R 23. Taki zestaw kół sprawia, że Mercedes ML nie nadaje się na żadne drogi nieutwardzone.

Karoseria samochodu została zmieniona z przodu i z tyłu poprzez naklejenie na zderzaki elementów z włókien węglowych. W przednich otworach wentylacyjnych umieszczono kierunkowskazy, z tyłu zaś światła odblaskowe. Pojawił się też „dyfuzor” z tyłu. Progi zasłaniają teraz niewielkich rozmiarów listwy ozdobne. Tuner przygotował też pakiet Widestar, którego nie zainstalował w tym aucie, a który sprawia, że Mercedes staje się szerszy o 60 mm.

Wnętrze wyróżnia się prędkościomierzem wyskalowanym do 360 km/h, nowymi aluminiowymi pedałami oraz drewnianą podłogą w bagażniku. Wygląda ona ładnie, ale jest kompletnie nieprzydatna, bo jest śliska.

Na razie Brabus nie podał ceny tego samochodu, ale z pewnością będzie ona zawierać się między 450 tys. a 600 tys. euro.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90o, M 157
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cm3
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 620 KM przy 5500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 113,53 KM/l (seryjny – 96,14 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 820 Nm przy 2000–5000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift 7G-Tronic
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 23” Monoblock R
  • Koła tylne: 23” Monoblock R
  • Opony przednie: 315/25 R 23
  • Opony tylne: 315/25 R 23

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2345 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,78 kg/KM (seryjny – 4,47 kg/KM)
  • Długość: 4804 mm
  • Szerokość: 1926 mm
  • Rozstaw osi: 2915 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0–100 km/h: 4,50 s
  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 280 lub 300 km/h

Źródło: Brabus

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo! LARTE Design Range Rover Sport Winner - SUV po rosyjsku Tak Jay Leno dziękuje za milion subskrypcji na YouTube Znamy europejską cenę Corvette C7 Z06! Carlos Sainz Jr dołączył do Toro Rosso

Popularne w tym tygodniu:

Prokuratora skonfiskowała 1000-konnego Mercedesa. Samochód wyceniają na 3 mln zł Na Polonezie można zarobić. Specjalna wersja dla policji sprzedała się błyskawicznie Nowe dzieło Singera i Williamsa. Porsche 911 zwala z nóg VC-T - rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 roku Kłopoty Dębicy. Wadliwe opony Frigo 2 Przejechał Chevroletem Corvette ponad milion kilometrów. Teraz oddał samochód do muzeum Jakich aut elektrycznych chcą Polacy? Są badania Powrót do przeszłości! Je Design bierze się za Seata Leona Cupra Najtańsi ubezpieczyciele. Ranking OC, AC i NNW Przywiązał telefon i tablet do kierownicy. Policjant nie mógł wyjść ze zdziwienia Opel na francuskich częściach. Poznaliśmy szczegóły restrukturyzacji Pomiędzy Veloce a Quadrifoglio. Alfa Romeo Giulia może wkrótce dostać nową wersję