Rajdowy mistrz świata z 2003 roku Petter Solberg nie znalazł dla siebie posady w żadnym zespole WRC i postanowił odwiesić kask na kołek. Jednak to nie do końca zakończenie kariery, lecz przerwa w startach.
Norweg, były kierowca Subaru i Forda, nie znalazł posady w żadnym zespole na przyszły rok. Zaraz po zakończeniu tegorocznych zmagań Mr Hollywood zarzekał się, że choć miał słabą końcówkę sezonu, nie zamierza jeździć w 2013 roku za darmo, bo zna swoją wartość i nadal może walczyć o mistrzostwo.
Gdy negocjacje z zespołem Citroën Racing nie przyniosły skutku, Petter zmiękł i poinformował, że może jeździć za darmo, jeśli to zapewni mu posadę w jednym z czołowych zespołów. Norweg nie miał dużego wyboru, bo po niepowodzeniach w rozmowach z Citroënem pozostał mu tylko M-Sport.
W poniedziałek Petter Solberg otrzymał negatywną odpowiedź z zespołu o nazwie Qatar M-Sport World Rally Team. W związku z tym, że nie jest w stanie sam finansować sobie startów, Petter postanowił zrobić sobie przerwę.
W tej chwili jest mi naprawdę smutno. Chciałbym pojeździć jeszcze przez kilka lat, jednak zorientowałem się, że w przyszłym roku nie będzie dla mnie programu w WRC. Powiedziałem, że mogę jeździć za darmo, ale w tym momencie nie zamierzam płacić za jazdę. To nie oznacza, że już nigdy nie zobaczycie mnie w samochodzie WRC, ale w tej chwili myślę, że to najlepsza decyzja.
Popularny, zawsze radosny i m.in. dzięki temu bardzo lubiany Mr Hollywood planuje wrócić, gdy poprawi się sytuacja ekonomiczna zespołów WRC. Norweg wie, że gdy do stawki dołączy Hyundai z modelem i20 WRC, ktoś taki jak on będzie bardzo cennym nabytkiem dla nowego zespołu. Jego 15-letnie doświadczenie i 188 startów w WRC są nieocenione przy debiucie w mistrzostwach.
Dość enigmatyczna była wypowiedź Solberga o przyszłości:
Mam nadzieję, że wszyscy zrozumieją moją decyzję i pozostaną ze mną w moim nowym przedsięwzięciu. Obiecuję, że będzie warto. Kiedy to czytacie, ciężko pracujemy z zespołem i nie możemy się doczekać, by poinformować was o planach.
Może jeszcze nie czas na podsumowanie kariery Pettera Solberga, ale warto przypomnieć o jego dokonaniach w WRC.
Pierwszy start zaliczył w Rajdzie Szwedzkim '98. Zaliczył 188 rund WRC, z czego ukończył 141, a wygrał 13. Pierwsze podium zdobył w Rajdzie Akropolu '01, a na najwyższym jego stopniu stanął po raz pierwszy w Rajdzie Wielkiej Brytanii '02. W sumie stanął na pudle 52 razy. Ostatni raz zwyciężył w Wielkiej Brytanii w 2005 roku. Nigdy nie wygrał innym samochodem niż Subaru Impreza, choć w swojej karierze w WRC używał modeli Toyota Celica GT-4, Ford Escort, Focus i Fiesta WRC, a także Citroën Xsara, C4 i DS3 WRC.
Petter Solberg tribute!!
Jego najlepszy okres w karierze to starty w zespole fabrycznym Subaru, z którym zdobył mistrzostwo świata. Niestety, w tym zespole zmarnował kilka lat i później nie mógł powrócić do czołówki. Od wycofania się Subaru z WRC w 2008 do 2012 roku Solberg nie mógł znaleźć posady w fabrycznym zespole. Jednym z powodów był słaby sezon 2008, kiedy to w Subaru został pokonany przez Chrisa Atkinsona.
Źródło: WRC