Ponad 600 KM w CL 63 AMG – MEC Design CL 63 AMG (2012)

Ponad 600 KM w CL 63 AMG – MEC Design CL 63 AMG (2012)

Ponad 600 KM w CL 63 AMG – MEC Design CL 63 AMG (2012)
Olgierd Lachowski
10.12.2012 19:30, aktualizacja: 07.10.2022 21:04

W salonie firmy Unicate pojawił się ostatnio Mercedes-Benz CL 63 AMG po przeróbkach MEC Design. Samochód ma wzmocniony do ponad 600 KM silnik.

Model CL to najbardziej luksusowe coupé z palety Mercedesa. Obecnie dostępny CL jest na rynku już dobrych kilka lat i bliżej mu niż dalej do zmiany na nowy model. Ale czy CL w ogóle się postarzał? Z pewnością trochę tak, ale producent dba, żeby wóz wyglądał w miarę świeżo. Poza tym trzeba sobie jasno powiedzieć, że samochody za takie pieniądze nie dostają tak szybko zmarszczek jak auta popularne.

W tej chwili CL jest dostępny w czterech wersjach silnikowych (do wyboru są dwie V-ósemki i V-dwunastki). Firmę MEC Design zainteresowała usportowiona odmiana CL 63 AMG. Rzecz jasna „usportowiona” nie znaczy, że auto nadaje się do prób zręcznościowych. To po prostu coupé o bardzo dobrych osiągach, które jednak dadzą się przede wszystkim wykorzystać na autostradzie.

Obraz

Za te dobre osiągi odpowiada 8-cylindrowy widlasty silnik o objętości skokowej 5,5 l. Jest to jednostka M 157 będąca rozwinięciem turbodoładowanego 4,7-litrowca M 278. Oczywiście silnik przygotowany przez AMG (M 157) także ma doładowanie w postaci dwóch turbosprężarek. Czy ten wielki agregat jest mocno wysilony? Raczej nie, bo przecież niecałe 100 KM z litra dla motoru z doładowaniem to żaden wynik. Ale za to silnik jest bardzo trwały, a poza tym łączna moc 544 KM przy 5250-5750 obr./min robi wystarczające wrażenie. Jeszcze większe oczy można zrobić, gdy się przeczyta, że maksymalny moment obrotowy to aż 800 Nm przy 2000-4500 obr./min.

Eksperci MEC Design dokonali kilku modyfikacji w oprogramowaniu centralnej jednostki sterującej, w związku z czym moc silnika wzrosła o 72 KM. Razem daje to imponujące 616 KM. Moment obrotowy maszyny po poprawkach nie został podany. Zdjęto ogranicznik prędkości, zatem Mercedes bez problemu osiąga więcej niż 300 km/h.

Obraz

Mechanicy zmienili też nastawy pneumatycznego zawieszenia Airmatic. Zawieszenie to pracuje w kilku trybach: od bardzo komfortowego po sportowy, który i tak jest wystarczająco komfortowy nawet na długie podróże. Modyfikacja ustawień polegała na obniżeniu podwozia, ale tuner nie informuje o ile.

Wnętrze samochodu jest nietknięte, a karoseria od fabrycznej różni się tylko kompozytową listwą na pokrywie bagażnika, która spełnia przede wszystkim funkcje ozdobne, a nie aerodynamiczne. Mercedes jeździ na kołach z 21-calowymi felgami AMG.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, M 157
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 616 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 112,80 KM/l (seryjny – 99,62 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift MCT
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 21” AMG
  • Koła tylne: 21” AMG

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2135 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,47 kg/KM (seryjny – 3,93 kg/KM)
  • Długość: 5095 mm
  • Szerokość: 1871 mm
  • Rozstaw osi: 2955 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: ponad 300 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)