Italdesign Aztec Barchetta - seryjna wersja konceptu na sprzedaż

Italdesign Aztec Barchetta - seryjna wersja konceptu na sprzedaż

Italdesign Aztec Barchetta - seryjna wersja konceptu na sprzedaż
Wojciech Kaczałek
22.12.2012 20:00, aktualizacja: 13.10.2022 10:07

Silnik z Audi Quattro, napęd 4x4 z Lancii Delty Integrale i wygląd niczym z filmów science-fiction. Koncepcyjny model Aztec Barchetta zaprojektowany przez Italdesign nawet 24 lata po prezentacji robi wrażenie. Samochód, w odróżnieniu od wielu innych kontrowersyjnych prototypów, doczekał się krótkoseryjnej produkcji.

Silnik z Audi Quattro, napęd 4x4 z Lancii Delty Integrale i wygląd niczym z filmów science-fiction. Koncepcyjny model Aztec Barchetta zaprojektowany przez Italdesign nawet 24 lata po prezentacji robi wrażenie. Samochód, w odróżnieniu od wielu innych kontrowersyjnych prototypów, doczekał się krótkoseryjnej produkcji.

Italdesign Aztec Barchetta, zaprojektowany pod nadzorem Giorgetto Giugiaro, został zaprezentowany na targach w Turynie w 1988 r. Jak pisałem na wstępie, auto było wyposażone w napęd na wszystkie koła z modelu Lancia Delta Integrale oraz 5-cylindrowy, 20-zaworowy, turbodoładowany silnik z Audi Quattro o pojemności 2226 cm[sup]3[/sup].

Jednostka rozwijała 200 KM, chociaż niektóre źródła podają, że Italdesign Aztec dysponował mocą 250 KM. Umiejscowiony centralnie motor był sprzężony z 5-biegową skrzynią manualną. Barchetta mogła rozwinąć prędkość maksymalną 241 km/h. Koncept mierzył 4270 mm długości, 1971 mm szerokości i 1175 mm wysokości. Jego konstrukcja była oparta na ramie podłużnicowej. Nadwozie zostało wykonane z aluminium, kewlaru i włókna węglowego.

Obraz

Italdesign Aztec Barchetta nawet dziś wygląda futurystycznie, chociaż auto trudno uznać za symbol piękna. Studium teoretycznie nie miało szans trafić do produkcji. Samochodem zainteresowała się jednak japońska firma przemysłowa Myakawa. Kupiła ona prawa do pojazdu i zleciła niemieckiemu tunerowi Audi Motoren-Tecknik-Mayer (znanemu lepiej pod nazwą MTM) dostosowanie Azteca do użytku drogowego.

MTM zdobył homologację niezbędną do zarejestrowania dzieła Italdesign w Niemczech. Myakawa podjęła decyzję o rozpoczęciu wytwarzania auta. Pierwszy seryjny Aztec Barchetta został zaprezentowany podczas Grand Prix Moncao w 1992 r. Auto przejechało kilka okrążeń toru w Monte Carlo. Pojazd został też wystawiony na targach designu przemysłowego Musse Georges Pompidou w Paryżu.

Cena Barchetty była wysoka i wynosiła ok. 225 000 dol. Nie wiadomo ile dokładnie egzemplarzy zostało wyprodukowanych. Rozrzut w tym przypadku jest duży, ponieważ szacunki wahają się w granicach od 15 do 50 sztuk.

Jeden z seryjnych modeli można teraz kupić. Pośrednictwem w jego sprzedaży zajmuje się Specialized Vehicle Solutions. Firma ujawnia ceny tylko potencjalnym nabywcom. Oferowany Italdesign Aztec Barchetta ma przebieg 165 km. Auto przeszło badania techniczne w Wielkiej Brytanii i może być zarejestrowane na terenie tego kraju.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]

Źródło: SVSAutoblogScorpi CarsMacchina Veloce

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)