Mercedes-Benz G63/65 AMG według A.R.T. - nie ten styl

Mercedes-Benz G63/65 AMG według A.R.T. - nie ten styl

Mercedes-Benz G63/65 AMG według A.R.T.
Mercedes-Benz G63/65 AMG według A.R.T.
Piotr Ślusarczyk
23.12.2012 10:00, aktualizacja: 13.10.2022 10:07

Mercedes klasy G nawet w najmocniejszych wersjach 63 AMG i 65 AMG gardzi ozdobnikami i zachowuje swój surowy charakter. Tuner A.R.T. stwierdził jednak, że autu przyda się trochę fantazji.

Mercedes klasy G nawet w najmocniejszych wersjach 63 AMG i 65 AMG gardzi ozdobnikami i zachowuje swój surowy charakter. Tuner A.R.T. stwierdził jednak, że autu przyda się trochę fantazji.

Mercedes G63/65 AMG według A.R.T. może nie zwiastuje końca świata jak Abflug SL Platinum Concept, ale trudno powiedzieć, że to tuning w dobrym smaku. Mercedes otrzymał pakiet stylistyczny "streetline", w skład którego wchodzi głównie nowy przedni zderzak, tylny spojler oraz nowa maska z mnóstwem wlotów powietrza. Poza tym klasa G od AMG dostała ogromne 22-calowe felgi, na które naciągnięto opony w rozmiarze 295/35 R22. A.R.T. zamontował również biksenonowe reflektory oraz LED-owe światła do jazdy dziennej. Wewnątrz z kolei będzie mógł się znaleźć pełen przekrój szlachetnych materiałów - skóra, Alcantara, drewno, czy włókno węglowe.

Tuner nie zapomniał również o innych modyfikacjach niż stylistyczne. Zastosowano układ wydechowy ze stali nierdzewnej z trzema końcówkami po obu bokach auta. Poza tym przeprogramowano ECU, zastosowano inne reaktory katalityczne (katalizatory) oraz zajęto się chłodzeniem silnika oraz skrzyni biegów.

Mercedes-Benz G63/65 AMG według A.R.T.
Mercedes-Benz G63/65 AMG według A.R.T.

Wszystkie zmiany zaowocowały podniesieniem mocy w przypadku obu wersji auta. Mercedes G63 AMG z 5,5-litrowym Twin-Turbo V8 pod maską standardowo dysponuje mocą 544 KM. Po kuracji u A.R.T. wynik ten poprawi się do 691 KM. W przypadku wersji G65 AMG, której źródłem napędu jest 6,0-litrowe Twin-Turbo V12 generujące 612 KM, moc przyrośnie do 759 KM. W obu odmianach maksymalny moment obrotowy ograniczono elektronicznie do 1000 Nm.

Źródło: A.R.T.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)