2013 Toyota Crown Royal i Crown Athlete zaprezentowane
Po wycieku do Internetu broszury Toyota oficjalnie zaprezentowała XIV generację modelu Crown. Sedan przeznaczony głównie na rynek japoński będzie występować w dwóch odmianach - Royal oraz Athelete. Przewidziano również wersję z napędem hybrydowym.
Po wycieku do Internetu broszury Toyota oficjalnie zaprezentowała XIV generację modelu Crown. Sedan przeznaczony głównie na rynek japoński będzie występować w dwóch odmianach - Royal oraz Athelete. Przewidziano również wersję z napędem hybrydowym.
Toyota Crown Royal to propozycja dla lubiących elegancję. Odmiana Athelete z kolei wyróżnia się sportowym zacięciem - inaczej wygląda m.in. grill i zderzaki, a we wnętrzu znajdują się sportowe fotele oraz inne wykończenie deski rozdzielczej.
Toyota do nowej generacji modelu Crown przewidziała trzy jednostki napędowe. 2,5-litrowe V6 wygeneruje najprawdopodobniej 205 KM i 243 Nm. W tej wersji samochód będzie mógł występować z napędem na tylną oś lub wszystkie koła. Po przeciwległej stronie oferty stanie silnik 3,5 l również pracujący w układzie V6. Najmocniejsza jednostka w ofercie rozwinie około 315 KM i 377 Nm. Motor dostępny będzie w odmianie Athlete z obowiązkową 8-stopniową skrzynią biegów oraz napędem na tył.
Pod względem mocy po środku znajdzie się hybrydowy Crown, występujący jedynie w wersji tylnonapędowej. Łączną moc auta w tej konfiguracji szacuje się na 220 KM. Na napęd składać się będzie 2,5-litrowy 4-cylindrowy silnik o maksymalnej mocy 178 KM i 221 Nm pracujący w oparciu o cykl Atkinsona oraz jednostka elektryczna maksymalnie generująca 143 KM i 300 Nm.
W zakresie wyposażenia sedan będzie mógł posiadać m.in. skórzaną tapicerkę, system zapobiegający kolizjom, podgrzewane i regulowane elektrycznie tylne fotele, podgrzewane i wentylowane przednie fotele, czy rodzaj aktywnego tempomatu. Ceny? Od 3 530 000 jenów (ok. 128 000 zł) za podstawową Toyotę Crown z silnikiem 2,5 l V6 i napędem na tylną oś, do 5 430 000 jenów (ok. 197 000 zł) za najbogatszą wersję Athelete G z 3,5-litrowym V6 pod maską.
トヨタ、クラウン全面改良=デザイン一新、衝突安全装置も強化
Źródło: Toyota