Renault wini marketing za słabą sprzedaż gniazdkowozów


Renault jest jednym z tych producentów, którzy uwierzyli, że gniazdkowozy są przyszłością motoryzacji — i to nie kolejnych kilkudziesięciu, kilkunastu, ale zaledwie kilku lat. Francuski producent sporo zainwestował w pojazdy o napędzie elektrycznym, które nie chcą się sprzedawać.
To chyba oczywiste, że nigdzie na świecie, nawet w krajach "bogatej Europy", gniazdkowozy nie sprzedają się tak dobrze, jak kilka lat temu zakładali producenci. Renault postanowiło spróbować udzielić odpowiedzi na pytanie, dlaczego popularność gniazdkowozów nie rośnie tak szybko.

Renault w zakresie stylistyki na chwilę zostało w tyle za Citroënem, który postawił na odważne linie. Seria modeli DS okazała się strzałem w dziesiątkę. Chociaż na odpowiedź Renault musieliśmy trochę zaczekać, to trzeba przyznać, że Francuzi wrócili do gry w świetnej formie. Przed Wami Renault Clio czwartej generacji.
Stephen Norman, szef marketingu Renault, w rozmowie z przedstawicielami mediów stwierdził, że "gniazdkowozy wymagają specjalnego podejścia marketingowego" Jego zdaniem firma musi podkreślić ich całkowitą niezależność oraz jak najczęściej wyjaśniać ludziom zasadę ich działania.
Zobacz również: VW Golf Variant - TCO samochodu rodzinnego
Norman twierdzi, że klienci często sami wymyślają ograniczenia, których gniazdkowozy nie mają, przez co automatycznie negują ich zakup. Kolejne problemy to zasięg tych aut oraz wcale nie taki krótki czas potrzebny na naładowanie baterii.

Kompakty to jeden z najpopularniejszych i najsilniej obsadzonych segmentów motoryzacyjnych. Wystarczy wymienić takie modele, jak Golf, Auris, C4, Civic czy Focus, aby przekonać się, że konkurencja w tej klasie jest naprawdę duża, a rywalizacja o klienta zacięta. Tym razem sprawdziłem, jak w tym międzynarodowym towarzystwie odnajduje się Renault Mégane, czyli kompakt rodem z Francji.
Zdaniem Stephena Normana marketing Renault dotyczący sprzedaży gniazdkowozów powinien skupić się na tym, jak ciche są te auta, oraz robić wszystko, żeby wyciągać klientów na jazdy próbne. Ciekawe, że Renault nie wspomniało ani słowa na temat bariery technologicznej i stosunku ceny do zasięgu.
Źródło: WCF
Ten artykuł ma 29 komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze