Biały smok – Oakley Aventador LP760-4 Dragon Edition (2012)

Biały smok – Oakley Aventador LP760-4 Dragon Edition (2012)

Biały smok – Oakley Aventador LP760-4 Dragon Edition (2012)
Olgierd Lachowski
03.01.2013 17:00, aktualizacja: 13.10.2022 10:09

Dragon Edition to drugi projekt firmy Oakley Design dotyczący supersportowego Lamborghini Aventadora. Tym razem wóz też ma wzmocniony silnik, ale od poprzednika różni się napędem na wszystkie koła.

W maju ubiegłego roku pisałem o Aventadorze LP760-2, czyli Lamborghini, w którym Brytyjczycy postawili na ostre odchudzanie. Jednym z zabiegów zmniejszających dość dużą wagę bolidu było usunięcie napędu przednich kół. Wraz z tą operacją kilka innych modyfikacji pozwoliło obniżyć masę auta o 120 kg. Do tego tuner dołożył dodatkowe 70 KM mocy do 6,5-litrowej wolnossącej jednostki napędowej, która w standardowej wersji rozwija 700 KM. Gotowa maszyna miała osiągać aż 370 km/h prędkości maksymalnej.

Obraz

Prezentowany dziś wóz to drugi egzemplarz z serii Dragon Edition. W sumie ma być ich dziesięć. Nie wiadomo, czy Oakley Design narzuciło sobie jakiś limit wozów do przebudowania, tak jak miało to miejsce w przypadku Ferrari 458 Italia.

Bohater dzisiejszego wpisu wygląda tak samo jak LP760-2. Auto otrzymało kilka elementów z włókien węglowych. Należą do nich na przykład osłony wokół wlotów przedniego zderzakospojlera czy też żaluzje na pokrywie silnika. Są też dużo większe kompozytowe części, jak choćby dach czy duże skrzydło o regulowanym kącie nachylenia zainstalowane z tyłu.

Obraz

Zamontowane w tym bolidzie koła składają się z felg firmy HRE, które jako komplet są lżejsze od fabrycznych obręczy o 7 kg. Przednie felgi mają rozmiar 9,5 x 19” i ubrano je w opony Pirelli 255/35, a tylne – o rozmiarze 12,5 x 20” – obute są w gumy 335/30.

W modelu z serii Dragon Edition tuner postanowił pozostawić napęd na wszystkie koła. Jego zdemontowanie pozwoliłoby zmniejszyć masę Lamborghini o 72 kg. Nie znaczy to jednak, że auto wyraźnie nie schudło. Dużą oszczędność, aż 36-kilogramową (!), dał nowy sportowy układ wydechowy z rurami wylotowymi ze stopów tytanu. Wraz z nową elektroniką sterującą silnikiem „wydech” gwarantuje wzrost mocy o 60 KM.

Wspomniane 60 KM w prezencie otrzymuje ogromna widlasta jednostka napędowa zasilająca włoskiego byka. 12-cylindrowy silnik o objętości skokowej aż 6,5 l dzięki takim rozwiązaniom jak bezpośredni wtrysk paliwa osiąga normalnie moc aż 700 KM przy wysokich obrotach wału korbowego, które wynoszą 8250 obr./min. Maksymalny moment obrotowy w fabrycznym agregacie miał wartość 690 Nm, teraz wynosi 745 Nm.

W przeciwieństwie do poprzedniej maszyny tym razem Oakley Design nie próbuje w ogóle podawać osiągów Lamborghini. Możemy sami domyślać się, że prędkość maksymalna będzie gdzieś z przedziału 355 km/h (tak szybki jest seryjny Aventador) – 370 km/h (taką prędkość rozwija odmiana LP760-2).

Obraz

Cena tuningu także pozostaje tajemnicą.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V12, 60supo/sup, L539
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6498 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 760 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 116,96 KM/l (seryjny – 107,73 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 745 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 400 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm
  • Koła przednie: 9,5 x 19” HRE
  • Koła tylny: 12,5 x 20” HRE
  • Opony przednie: 255/35 R 19
  • Opony tylne: 335/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1745 kg (- 45 kg)
  • Stosunek masy do mocy: 2,30 kg/KM (seryjny – 2,56 kg/KM)
  • Długość: 4780 mm
  • Szerokość: 2050 mm
  • Rozstaw osi: 2700 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/39]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)