Berlinetta cała w kompozytach – DMC F12berlinetta Spia Concept (2012)

Berlinetta cała w kompozytach – DMC F12berlinetta Spia Concept (2012)

Berlinetta cała w kompozytach – DMC F12berlinetta Spia Concept (2012)
Olgierd Lachowski
06.01.2013 14:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:08

Pracujące ostatnio nad Lamborghini Aventadorem DMC przygotowuje się do tuningu nowiutkiego Ferrari F12berlinetta. Główną atrakcją mają być kompozytowe dodatki do karoserii włoskiego bolidu.

DMC od dłuższego czasu przygotowuje 900-konne Lamborghini, którego tak na dobrą sprawę nie widać – przynajmniej w tej supermocnej wersji. Jednocześnie tuner planuje już modyfikacje Ferrari F12berlinetty. Na razie dostępne są wizualizacje samochodu.

Obraz

Na tych wizualizacjach widać, że wszystkie elementy zaproponowane przez DMC będą wykonane z włókien węglowych. Największą nową częścią będzie pokrywa silnika, którą tuner planuje częściowo pomalować na kolor nadwozia, a częściowo pozostawić widoczną plecionkę włókien węglowych.

Pod przednim zderzakospojlerem pojawi się kompozytowy splitter, który na zdjęciach wygląda bardzo efektownie. Ciekawe czy ta część będzie miała wpływ na skuteczność działania systemu ruchomych klap zainstalowanych przez Ferrari w zderzaku?

Obraz

Z boku DMC zamontuje listwy pod progami, natomiast na dachu znajdzie się imitacja wlotu powietrza. Ten ostatni detal też będzie zrobiony oczywiście z kompozytu. Z tyłu planowane jest dodanie dużej listwy na pokrywie bagażnika i elementów dzielących na segmenty tylny dyfuzor. Również, wzorem projektu Noviteca, DMC chce przyciemnić tylne lampy.

Wóz będzie jeździł na 21- i 22-calowych kołach z oponami Pirelli o rozmiarze 255/30 R 21 z przodu oraz 335/25 R 22 z tyłu.

Niemiecka firma tuningowa nie pominie też modyfikacji jednostki napędowej. 12-cylindrowy agregat o objętości skokowej 6,3 l dostarcza pod prawą nogę kierowcy 740 KM mocy przy 8500 obr./min i 690 Nm momentu obrotowego przy 6000 obr./min. Wszystko to bez żadnego doładowania, ale z udziałem bezpośredniego wtrysku benzyny.

Obraz

Po przeróbce polegającej na zamontowaniu nowego układu wydechowego z rurami ze stopów tytanu moc silnika ma wzrosnąć do 764 KM. Przyrost jest niewielki, ale konkurencyjne firmy oferują niewiele więcej, więc nie można powiedzieć, żeby DMC pozostawało w tyle.

Dodatkowe 24 KM mają zagwarantować prędkość maksymalną wynoszącą 350 km/h. Jaka jest różnica między prędkością samochodu fabrycznego i stuningowanego nie wiadomo, ponieważ Ferrari tajemniczo podaje „ponad 340 km/h”. Równie dobrze seryjny samochód może rozpędzać się do 348 km/h.

Obraz

Nie wiadomo jaki wpływ na wagę Ferrari będą miały kompozytowe elementy zaproponowane przez DMC. Możliwe, że masa bolidu nieco spadnie pomimo dołożenia detali do nadwozia.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V12, 65supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6262 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 764 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 122,01 KM/l (seryjny – 118,17 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa F1
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 398 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 21\
  • Koła tylne: 22\
  • Opony przednie: 255/30 R 21 Pirelli
  • Opony tylne: 335/25 R 22 Pirelli

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1630 kg (rzeczywista z pakietem „odchudzającym”)
  • Stosunek masy do mocy: 2,13 kg/KM (seryjny – 2,20 kg/KM)
  • Długość: 4618 mm
  • Szerokość: 1942 mm
  • Wysokość: 1273 mm
  • Rozstaw osi: 2720 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 350 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)