Eksportowy – Mcchip-DKR SLS AMG MC700 (2013)

Eksportowy – Mcchip-DKR SLS AMG MC700 (2013)

Eksportowy – Mcchip-DKR SLS AMG MC700 (2013)
Olgierd Lachowski
16.01.2013 08:00, aktualizacja: 13.10.2022 10:11

Gdy we wrześniu zeszłego roku pisałem o tym samochodzie, wspomniałem, że egzemplarze przygotowane na eksport mają moc wynoszącą nie 680 KM, ale 706 KM. Oto właśnie przed Wami eksportowe auto z warsztatu Mcchip-DKR.

W ofertach tunerów jest już multum różnych wersji silnikowych i nadwoziowych Mercedesa SLS AMG. Czemu więc ktoś miałby się zdecydować na maszynę przygotowaną akurat przez Mcchip-DKR?

No cóż, Niemcy starają się zwabić klienta sprężarką mechaniczną i regulowanym zawieszeniem, a wszystko w wozie opakowanym w folię. Ale po kolei.

Obraz

Stara szkoła projektowania mówiła, że od silnika o dużej objętości skokowej lepszy jest tylko motor o jeszcze większej objętości. Z takiego założenia do niedawna wychodził Mercedes, ale naciski ludzi chroniących „5-metrowe łosie” i inne podobne nim stworzenia sprawiły, że nie jest już foxy i jazzy ten, kto pod maskę swojego samochodu pcha 6-litrowe krowy.

Obraz

SLS AMG jakoś się jeszcze uchował i dostał widlastą 8-cylindrową jednostkę napędową, która radzi sobie bez żadnego doładowania. W wersji bazowej M 159 (takie oznaczenie nosi silnik) nie jest jakoś strasznie wysilona. Przy objętości skokowej 6,2 l rozwija ona moc 571 KM przy 6800 obr./min i moment obrotowy 650 Nm przy 4750 obr./min. Oczywiście nie tak dawno Mercedes zaprezentował odmiany SLS AMG GT i Black Series, ale nadal z tego motoru zbyt wiele nie wyciśnięto.

Obraz

Skoro już o szkołach mowa, to stara dobra szkoła tuningu mówiła, że tuning silnika to zamontowanie sprężarki mechanicznej lub turbo. Niedługo żaden tuner tego nie będzie robił, bo wszystkie silniki będą „uturbione”, ale Mcchip-DKR jeszcze załapało się na taki typ modyfikacji.

Obraz

Ponieważ wielkie seryjnie wolnossące jednostki napędowe Mercedesa chętnie współpracują z kompresorami, to firma tuningowa postawiła na ten właśnie typ doładowania. Do tego dołożono spawany sportowy układ wydechowy firmy Capristo, w którego wnętrzu znalazło się miejsce dla klap sterujących dźwiękiem. Jasne jest, że instalacja sprężarki i nowego układu wylotowego mają wpływ na warunki pracy silnika, toteż potrzebna była nowa elektronika nim zarządzająca.

Obraz

Po zestawieniu i dostrojeniu wszystkich elementów udało się osiągnąć moc 706 KM, a moment obrotowy urósł do 793 Nm. Niestety, coś za coś. Niemiecki instytut TÜV nie chce przystawić pieczątki dopuszczającej to auto do ruchu po niemieckich drogach, a co za tym idzie - Mcchip-DKR oferuje tę wersję tylko jako sprzedawaną za granicę (w odmianie na rynek niemiecki moc silnika wynosi 680 KM).

Obraz

Poza usprawnieniami jednostki silnikowej warsztat tuningowy wymienił zawieszenie na zestaw KW DDC. Jest to gwintowane regulowane zawieszenie z trzema trybami pracy, które wybierane są za pomocą umieszczonych w środku wozu przycisków. Opcjonalnie Mcchip-DKR proponuje montaż zestawu HLS-4, a więc zawieszenia z systemem unoszenia przodu auta w celu ułatwienia przejeżdżania przez różnego rodzaju progi.

Obraz

Na tym kończą się przeróbki techniczne (widoczne na jednym ze zdjęć ceramiczne hamulce to zestaw fabryczny), ale Niemcy postanowili okleić karoserię Mercedesa folią. Zdecydowano, że większość nadwozia będzie czarna, a detale zostaną przykryte czerwoną okleiną. Moim zdaniem wyszło świetnie, tym bardziej że kabina to również mieszanka czerwonej i czarnej skóry.

Obraz

Mniej świetnie wygląda za to cena tuningu silnika, która wynosi okrągłe 80 000 euro. Jeśli dodamy do tego foliowanie auta i zmianę zawieszenia, to wszystko z pewnością zbliży się do 100 000 euro. Ale to oczywiście nie problem dla kogoś, kto wyłożył na SLS-a prawie 190 000 euro.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 159
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor
  • Moc maksymalna: 706 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 113,72 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 793 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 402 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1695 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,40 kg/KM (seryjny – 2,97 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Rozstaw osi: 2680 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/15]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)