Wściekłe wersje wściekłych aut [cz. 1]


Ten artykuł ma 10 stron:
Audi R8 GT — wściekłe auta
W pewnym momencie Audi, które jest właścicielem Lamborghini, pozazdrościło włoskiej marce wersji specjalnych modelu Gallardo i postanowiło wprowadzić na rynek R8 w limitowanej hardcorowej edycji. Auto zostało odchudzone i dostało dodatkową dawkę koni mechanicznych.

Niemieccy producenci mają słabość do budowania sportowych wersji samochodów osobowych. Mercedes-Benz ma oddział AMG, w BMW odpowiada za nie specjalna dywizja oznaczona literą M, a Audi oferuje swoim klientom auta z emblematem RS. Producent z Ingolstadt oprócz RennSport ma w swoim katalogu coś jeszcze. To odmiany Sport oznaczone symbolem S, będące pomostem między samochodami do jazdy na co dzień a ekstremalnymi wersjami do naginania […]
Dzięki wybebeszeniu wnętrza, zamontowaniu lżejszych i lepiej trzymających na zakrętach kubełków, wymianie zderzaków i tylnej klapy na odpowiedniki wykonane z włókna węglowego udało się łącznie zaoszczędzić aż 100 kg masy. W efekcie Audi R8 GT waży 1525 kg.
Bazą do budowy wersji GT było Audi R8 z silnikiem V10, a więc jest to motor przejęty bezpośrednio z Lamborghini Gallardo. Jednostka o pojemności 5,2 l została dodatkowo zmodyfikowana, żeby produkować 560 KM i 540 Nm momentu obrotowego.

To było dla mnie bardzo dobre lato, ale nie za sprawą pogody czy długich wakacji. Uśmiech od ucha do ucha zawdzięczam Audi TT RS, wulgarnemu prowokatorowi, który okazał się czarnym koniem naszego wyścigu Super Drag Race.
Moc trafia na obie osie w proporcjach 15% na przód oraz 85% na tył i dzięki sekwencyjnej przekładni R Tronic auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,6 s oraz rozpędza się do prędkości maksymalnej 320 km/h.
Dane techniczne
- Silnik: V10 5,2 l
- Moc: 560 KM 540 Nm
- Masa własna: 1525 kg
- Przyspieszenie 0–100 km/h: 3,6 s
- Prędkość maksymalna: 320 km/h
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze