B&B dokłada swoje – B&B SQ5 TDI Stufe 3 (2013)

B&B dokłada swoje – B&B SQ5 TDI Stufe 3 (2013)

B&B dokłada swoje – B&B SQ5 TDI Stufe 3 (2013)
Olgierd Lachowski
17.01.2013 17:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:10

Firma z Siegen-Birlenbach zazwyczaj nie jest pierwsza w tuningu różnych modeli aut, ale gdy już pokaże swoje dzieło, to można być pewnym, że jej wóz ma dość mocno podkręcony silnik. Tak jest też w przypadku tego Audi.

Audi Q5 to samochód, który jest skierowany do osób, których nie stać (albo nie potrzebują) Q7, a z różnych względów nie chcą mniejszego Q3. Jakiś czas temu Audi zaserwowało potencjalnym klientom odmianę SQ5, która jest wyposażona w jednostkę z napędem samoczynnym. Jednostkę o sporej mocy.

A skoro ktoś kupuje takie auta jak SQ5 z „klekotem” pod maską, to pojawiają się i tunerzy, którzy ten samochód chętnie przerobią. Poza Abtem, który jest chyba najbardziej znana firmą modyfikującą Audi, są też takie przedsiębiorstwa jak B&B Automobiltechnik, które wcale od Abta gorsze nie są, ale nie są tak powszechnie znane jak tuner z Kempten.

Obraz

Właśnie B&B proponuje trzy poziomy modyfikacji jednostki napędowej montowanej w Audi SQ5 TDI. Tą jednostką jest wysokoprężny silnik V6 z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim, który w wersji fabrycznej ma moc 313 KM przy 3900-4500 obr./min. Imponująco wygląda maksymalny moment obrotowy o wartości 650 Nm przy1450-2800 obr./min. W połączeniu z napędem quattro i 8-biegową automatyczną skrzynią biegów motor pozwala rozpędzić Audi do 250 km/h (ograniczone elektronicznie).

Najprostszym i najtańszym zestawem jest kit Stufe 1, który ogranicza się tylko do nowego modułu sterującego silnikiem. Oprogramowanie zwiększa ciśnienie doładowania, co ma swoje odbicie w 340 KM mocy i 728 Nm momentu obrotowego. Jeśli ktoś zdecyduje się na Stufe 1, z jego portfela ubędzie 1498 euro.

Więcej mocy daje Stufe 2, który również opiera się na tuningu elektroniki. Ciśnienia doładowania są jeszcze wyższe. Za cenę 1698 euro właściciel dostanie 365 KM mocy maksymalnej i 750 Nm momentu.

Najdroższym pakietem jest Stufe 3 – w nim tuner poczynił więcej modyfikacji. Poza nową elektroniką zmieniane są wtryskiwacze oleju napędowego, montowana jest większa międzystopniowa chłodnica powietrza doładowującego i nieco większe wloty powietrza do silnika. Po takich zmianach SQ5 dysponuje mocą 395 KM, a moment obrotowy wynosi aż 800 Nm.

Obraz

Prawie 400-konne auto nie tylko do setki przyspiesza lepiej, bo w 4,70 s, a nie w 5,10 s, ale też osiąga prędkość 270 km/h. Za takie osiągi trzeba zapłacić 4950 euro.

Ponadto B&B proponuje inne usprawnienia mechaniczne. Do nich można zaliczyć sportowe obniżające Audi o 25 mm sprężyny, w pełni regulowane zawieszenie czy na przykład sportowy układ wydechowy. W samochodzie widocznym na fotografiach zmieniono też koła, ale tuner nie podaje ich rozmiarów.

Dane techniczne

  • Typ: V6, 90supo/sup, ZS
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Objętość skokowa: 2967 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 340 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 114,59 KM/l (seryjny – 105,49 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 728 Nm
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła quattro

Silnik i napęd (Stufe 2):

  • Typ: V6, 90supo/sup, ZS
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Objętość skokowa: 2967 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 365 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 123,02 KM/l (seryjny – 105,49 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 750 Nm
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła quattro

Silnik i napęd (Stufe 3):

  • Typ: V6, 90supo/sup, ZS
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Objętość skokowa: 2967 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 395 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 133,13 KM/l (seryjny – 105,49 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 800 Nm
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła quattro

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1995 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,87 kg/KM (Stufe 1), 5,47kg/KM (Stufe 2), 5,05 kg/KM (Stufe 3) (seryjny – 6,37 kg/KM)
  • Długość: 4644 mm
  • Szerokość: 1911 mm
  • Rozstaw osi: 2813 mm

Osiągi (Stufe 3):

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,70 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 19,40 s
  • Prędkość maksymalna: 270 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/4]

Źródło: B&B

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)