Subaru BRZ RA Racing - zabawka na tor



Subaru BRZ (bliźniak Toyoty GT86) to pojazd, który w seryjnej odsłonie daje mnóstwo frajdy z jazdy. Subaru postanowiło pójść o krok dalej i w swojej ofercie umieściło wersję przygotowaną na tor. Nosi ona nazwę RA Racing. Jest jednak jeden haczyk.
Otóż pojazd będzie oferowany jedynie na japońskim rynku. Inżynierowie japońskiego producenta postawili na subtelne zmiany, których celem było poprawienie właściwości jezdnych samochodu oraz bezpieczeństwa kierowcy.

Subaru XV zadebiutowało we wrześniu ubiegłego roku na salonie we Frankfurcie. Niedawno pojawiło się także w Polsce, dzięki czemu miałem przyjemność przez kilka dni testować ten wóz. Producent w jednym z filmów promocyjnych chwali się, że XV łączy wszystkie najlepsze cechy samochodów marki Subaru. Tak jest naprawdę czy to tylko marketingowe slogany?
Pod względem stylistycznym pojazd praktycznie nie różni się od wersji seryjnej. Nie ma ogromnych spoilerów, otworów wentylacyjnych w masce ani efektownych felg aluminiowych. To, co najważniejsze, jest w tym przypadku niewidoczne na pierwszy rzut oka. Inżynierowie Subaru zdecydowali się na wydajniejsze hamulce oraz kanały chłodzące hamulce, których wloty zainstalowano pod przednim zderzakiem.
Pojazd wyposażono także w chłodnicę oleju, klatkę bezpieczeństwa oraz 4-punktowe pasy bezpieczeństwa. Pod maską bez zmian, a więc źródłem napędu jest 2,0-litrowa jednostka benzynowa w układzie bokser generująca 200 KM i 205 Nm momentu obrotowego. Napęd na tylną oś jest przekazywany za pośrednictwem mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu firmy Torsen.
Źródło: Autoblog

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze