1/10 – FAB Design MP4-12C Spider Terso (2013)

1/10 – FAB Design MP4‑12C Spider Terso (2013)

1/10 – FAB Design MP4-12C Spider Terso (2013)
Olgierd Lachowski
29.01.2013 15:30, aktualizacja: 07.10.2022 21:11

Już niedługo, bo na salonie tokijskim, zobaczymy zmodyfikowaną przez FAB Design otwartą wersję McLarena MP4-12C. Pierwszy egzemplarz jest już gotowy i ma między innymi wzmocniony do 680 KM silnik.

Już niedługo, bo na salonie tokijskim, zobaczymy zmodyfikowaną przez FAB Design otwartą wersję McLarena MP4-12C. Pierwszy egzemplarz jest już gotowy i ma między innymi wzmocniony do 680 KM silnik.

Premiera Spidera Terso w Japonii to nie przypadek. Od jakiegoś czasu FAB Design notuje bardzo duże zainteresowanie klientów z Azji swoimi produktami. Spośród 10 planowanych egzemplarzy nowej maszyny pierwszy trafi właśnie na rynek azjatycki. Można się też spodziewać, że większość z pozostałej dziewiątki pojedzie właśnie tam.

Obraz

Pakiet stylistyczny przygotowany dla odmiany Spider jest taki sam jak w wersji coupé. Składa się na niego przedni zderzakospojler z ukształtowanymi na nowo wlotami powietrza. Przednie błotniki są poszerzone w sumie o około 50 mm i przechodzą płynnie w poszerzenia drzwi.

Na drzwiach (w ich przedniej części) znajdują się imitacje wylotów powietrza. Z kolei za drzwiami są już prawdziwe otwory doprowadzające gaz m.in. do turbosprężarek. Tylne błotniki są jeszcze bardziej rozdmuchane od przednich, co sprawia, że McLaren jest w ogóle szerszy o prawie 10 cm.

Obraz

Aby wszystko współgrało ze sobą, tuner zaprojektował nowy tylny zderzak, w którym musiało znaleźć się miejsce dla oryginalnego dyfuzora. Na pokrywie silnika pojawiło się duże skrzydło, nie wyłączono jednak oryginalnego małego ruchomego spojlera.

Wszystkie elementy przygotowane przez FAB Design zrobione są z kompozytów węglowych, ale tylko na części z nich widać prawdziwy materiał. Zmiana części nadwozia na włókno węglowe pozwoliła odchudzić bolid o około 40 kg.

Obraz

Auto jeździ na oponach o szerokości 275 mm z przodu i 325 mm z tyłu, które zostały założone na 3-częściowe felgi o średnicy 20”. Ten wzór felg pojawia się od dawna w pakietach FAB Design i nie zawsze pasował do Mercedesów, ale w McLarenie prezentuje się całkiem nieźle.

Wnętrze zostało kolorystycznie dopasowane do nadwozia. Część materiałów jest czarna, a część pomarańczowa. W kabinie nie zabrakło włókien węglowych, skóry i Alcantary.

Obraz

McLaren MP4-12C jest uzbrojony w całkiem nowy, zaprojektowany razem z tym samochodem silnik V8 o objętości skokowej 3,8 l. Dwie turbosprężarki oraz bezpośredni wtrysk paliwa sprawiają, że jednostka napędowa M838T w seryjnej odmianie rozwija moc 625 KM przy 7500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 600 Nm w zakresie 3000-7000 obr./min.

Szwajcarzy ograniczyli się do wymiany układu wydechowego i montażu nowej elektroniki sterującej silnikiem i dzięki temu osiągnęli moc 680 KM i moment obrotowy o wartości 715 Nm. Z umieszczoną centralnie jednostką napędową jest połączona dwusprzęgłowa zautomatyzowana skrzynia przekładniowa. To między innymi dzięki niej podkręcony McLaren do 100 km/h powinien przyspieszać w równe 3 sekundy i rozpędzać się aż do 343 km/h.

Obraz

Przygotowany przez FAB Design wóz może się podobać albo nie, ale trzeba powiedzieć, że wszystkie przeróbki łączą się w spójną całość, co nie zawsze jest takie oczywiście – patrz niektóre projekty Mansory.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M838T
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3799 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 680 KM przy 7000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 179,00 KM/l (seryjny – 164,52 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 715 Nm przy 3000-6000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 370 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
  • Koła przednie: 10,0 x 20”
  • Koła tylne: 12,0 x 20”
  • Opony przednie: 275/25 R 20
  • Opony tylne: 325/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1490 kg (- 40 kg)
  • Stosunek masy do mocy: 2,19 kg/KM (seryjny – 2,46 kg/KM)
  • Długość: 4507 mm
  • Szerokość: 2008 mm (+ 99 mm)
  • Wysokość: 1199 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,00 s
  • Prędkość maksymalna: 343 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/13]

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)