Nie, to nie oznaczenie kremu do pielęgnacji skóry dla kobiet wrażliwych na punkcie swojego wieku. „40” to czterdzieści dodatkowych koni w shooting brake’u Ferrari podkręconym przez Wheelsandmore.
Chyba niewiele osób, patrząc na zdjęcia szpiegowskie modelu FF, wierzyło, że to auto będzie wyglądało właśnie tak. A gdy Ferrari przedstawiło następcę modelu 612 Scaglietti, wiele osób przeżyło szok. Jak tak może wyglądać Ferrari?! Ano może, i prezentuje się całkiem nieźle. Oczywiście, gdyby FF wyglądało nawet jak toi toi, to i tak tunerzy chętnie zabraliby się do jego przerabiania.
Do tej pory prawdziwym tuningiem Ferrari FF zajął się tylko Novitec. W pozostałych przypadkach była to albo wymiana kół, albo snucie wizji w stylu „co to będzie, jeśli to my się weźmiemy do przeróbek” – patrz DMC FF Maximus Concept. Teraz do Noviteca dołącza Wheelsandmore, które proponuje dwa pakiety modyfikacji do rodzinnego Ferrari.
Niemiecka firma tuningowa jak zawsze oferuje montaż swoich felg 6Sporz[sup]2[/sup]. Są one dostępne w dwóch wersjach. W pierwszej piasta jest wykonana z włókien węglowych, a w drugiej to obręcz jest z kompozytów, a piasta z aluminium. W obu przypadkach koła kosztują 13 361 euro bez podatku. W Ferrari FF z przodu są felgi 9,5 x 21”, a z tyłu 12,0 x 22”. Opony o rozmiarze 255/30 R 21 z przodu i 315/25 R 22 z tyłu przygotowała włoska firma Pirelli.
W przygotowaniu jest zestaw sportowych sprężyn i całe regulowane zawieszenie. Niektóre źródła sugerują, że po zmianie sprężyn Ferrari „przyziemi” o 25 mm.
Najważniejszą rzeczą w każdym wozie z koniem na masce jest oczywiście silnik i układ napędowy. W FF montowana jest 6,3-litrowa widlasta 12-cylindrowa jednostka napędowa. Jej nowa wersja o mocy około 800 KM znajdzie się w super-Ferrari, które zostanie zaprezentowane na genewskim salonie samochodowym już wkrótce.
Wolnossący motor w FF rozwija moc 660 KM przy 8000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 684 Nm przy 6000 obr./min. Z serca włoskiej maszyny moc trafia do 7-biegowej zautomatyzowanej dwusprzęgłowej skrzyni przekładniowej, a z niej z kolei na przednie i tylne koła.
Choć Ferrari FF nie należy do lekkich, ponieważ waży 1880 kg, to napęd na obie osie i duża moc silnika zapewniają mu przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 3,70 s. Prędkość maksymalna to 335 km/h.
Po przeróbkach zaserwowanych jednostce napędowej przez specjalistów Wheelsandmore Ferrari powinno mieć lepsze osiągi. Niestety tych nie podano.
Tuner proponuje dwa poziomy zmian. W pierwszym – Stage I – moc jest zwiększana poprzez zmianę ECU. Po tej poprawce silnik ma 684 KM mocy i 705 Nm momentu obrotowego. Z kolei pakiet Stage II to nie tylko nowe ECU, ale także lżejszy od fabrycznego, bardziej sportowy układ wydechowy. Taki zestaw zwiększa moc 12-cylindrowca do 700 KM, a moment obrotowy do 715 Nm.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V12, 65supo/sup
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6262 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 684 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 109,23 KM/l (seryjny – 105,40 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 705 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: na wszystkie koła
Silnik i napęd (Stage II):
- Typ: V12, 65supo/sup
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6262 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 700 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 111,79 KM/l (seryjny – 105,40 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 715 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 398 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
- Koła przednie: 9,5 x 21” 6Sporzsup2/sup
- Koła tylne: 12,0 x 22” 6Sporzsup2/sup
- Opony przednie: 255/30 R 21 Pirelli
- Opony tylne: 315/25 R 22 Pirelli
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1880 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,75 kg/KM (Stage I), 2,69 kg/KM (Stage II) (seryjny – 2,85 kg/KM)
- Długość: 4907 mm
- Szerokość: 1953 mm
- Rozstaw osi: 2990 mm
Źródło: Wheelsandmore