Nowość? – Wheelsandmore SLS AMG Roadster Stage II (2013)

Nowość? – Wheelsandmore SLS AMG Roadster Stage II (2013)

Nowość? – Wheelsandmore SLS AMG Roadster Stage II (2013)
Olgierd Lachowski
03.02.2013 20:00, aktualizacja: 13.10.2022 10:14

Wheelsandmore konsekwentnie powiększa swoją paletę modyfikacji przeznaczonych do Mercedesów. Nowością jest przerobiony przez tego tunera Mercedes-Benz SLS AMG Roadster z silnikiem o mocy 635 KM. Nowością według tunera.

Oczywiście pakiety tuningowe przeznaczone dla wersji z otwieranym dachem są identyczne, jak te przygotowane dla SLS-a w wersji coupé. W zasadzie nowością jest sam samochód, który różni się od coupé właśnie zdejmowanym dachem.

Wśród dostępnych zmian są poprawki zwiększające moc jednostki napędowej, zestawy zawieszeń i ulepszenia zaliczane raczej do grupy stylistycznych – nowe koła. Ale po kolei.

Mercedes SLS AMG, nieważne czy jako coupé, czy roadster, napędzany jest widlastym 8-cylindrowym motorem wolnossącym o objętości skokowej 6,2 l. W stosunku do swojej wersji bazowej – M 156 – jednostka M 159 ma zmienione wałki rozrządu, nową elektronikę i poprawione przewody doprowadzające powietrze.

W seryjnej wersji (tej pierwszej seryjnej) V-ósemka osiąga moc 571 KM przy 6800 obr./min i moment obrotowy 650 Nm przy 4750 obr./min. Z kolei po modyfikacjach Wheelsandmore ten sam silnik rozwija 610 KM lub 635 KM mocy maksymalnej i 685 lub 710 Nm momentu obrotowego.

Mniejsza moc dostępna jest w zestawie Stage I, w którego ramach wgrywane są nowe mapy do centralnej jednostki sterującej i wstawiane sportowe filtry paliwa. Z kolei Stage II dostarcza więcej mocy, dzięki tym wszystkim ulepszeniom, które są oferowane w Stage I plus nowemu układowi wydechowemu. Nowy „wydech” jest zaopatrzony w zawory sterujące, które można ustawić w pozycjach: cruise, sport i race.

Słabszy zestaw to wydatek 2521 euro, a mocniejszy kosztuje 7143 euro. W zamian klient dostaje wóz, który osiąga prędkość 324 lub 327 km/h. Wiadomo też, że mocniejsze auto potrzebuje 3,60 s na rozpędzenie się do 100 km/h.

Jeśli chodzi o zawieszenie, to tutaj do wyboru są dwie wersje. Podstawową jest sportowy regulowany zestaw, który kosztuje 3361 euro, ale można zażyczyć sobie też zawieszenia, które ma także możliwość unoszenia Mercedesa o 30 mm – na przykład, żeby ułatwić podjeżdżanie pod krawężniki. Taki pakiet to już wydatek 7940 euro.

Tuner Baesweiler jak zawsze promuje swoje felgi 6Sporz[sup]2[/sup]. Po zainstalowaniu do niemieckiego roadstera zmieniają one nie tylko prezencję samochodu, ale mają też pozytywny wpływ na zmniejszenie masy nieresorowanej.

Obraz

6Sporz[sup]2[/sup] jak zawsze oferowane są w wersji z kompozytową piastą lub obręczą. Wheelsandmore oferuje dwa różne komplety. W pierwszym koła mają średnicę 21” i odznaczają się szerokością 9,0” z przodu i 11,5” z tyłu. Dobrane opony Michelin Pilot Super Sport mają rozmiar 245/30 (przód) i 305/25 (tył). Drugi pakiet składa się z felg o rozmiarze 10,0 x 20” z przodu i 11,0 x 21” na tylnych kołach. Do tych obręczy dobierane są opony Dunlop, Continental lub Pirelli. Niezależnie od wyboru za komplet kół z oponami trzeba zapłacić 9916 euro.

Za wszystkie oferowane przez Wheelsandmore dodatki należy wyłożyć od 15 798 do 24 999 euro. Są to ceny netto.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 159
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 610 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 98,26 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 685 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa AMG SpeedShift DCT
  • Typ napędu: na tylne koła

Silnik i napęd (Stage II):

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 159
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 635 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 102,29 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 735 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa AMG SpeedShift DCT
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Koła przednie: 10,0 x 20” lub 9,0 x 21” 6Sporzsup2/sup
  • Koła tylne: 11,0 x 21” lub 11,5 x 21” 6Sporzsup2/sup

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1735 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,84 kg/KM (Stage I), 2,73 kg/KM (Stage II) (seryjny – 3,04 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Rozstaw osi: 2680 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,60 s (Stage II)
  • Prędkość maksymalna: 324 km/h (Stage I)
  • Prędkość maksymalna: 327 km/h (Stage II)
  • Slider item
  • Slider item
[1/2]

Źródło: Wheelsandmore

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)