Bajery z Beckingen – Hartge serii 6 Gran Coupé (2013)

Bajery z Beckingen – Hartge serii 6 Gran Coupé (2013)

Bajery z Beckingen – Hartge serii 6 Gran Coupé (2013)
Olgierd Lachowski
06.02.2013 20:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:12

Hartge jest jedną z pierwszych firm zajmujących się tuningiem BMW serii 6 w wersji Gran Coupé. Tuner może wzmocnić na przykład wersję 640d o prawie 50 KM. Ulepszenia czekają też na właścicieli modelu 640i.

Hartge jest jedną z pierwszych firm zajmujących się tuningiem BMW serii 6 w wersji Gran Coupé. Tuner może wzmocnić na przykład wersję 640d o prawie 50 KM. Ulepszenia czekają też na właścicieli modelu 640i.

Z jednej strony możliwość podkręcenia BMW serii GC to nowość, ale z drugiej… Gran Coupé to BMW szóstka z 4-drzwiowym nadwoziem. Zresztą nawet karoserie Gran Coupé i zwykłego coupé są do siebie podobne. No dobrze, zajmijmy się tym, co proponuje Hartge.

Jak to zwykle bywa w przypadku tego tunera, nadwozie samochodu jest nietknięte. Specjaliści z Beckingen nie zdecydowali się na przyklejenie choćby najmniejszego spojlera. Sugerują za to montaż felg własnej produkcji. Na przedstawionym na fotografiach aucie zainstalowane są obręcze Classic 2 o średnicy aż 21”. Z przodu mają one 8,5”, a z tyłu 9,5” szerokości. Dobrane opony to gumy 255/30 R 21 na kołach kierowanych i 295/25 R 21 na osi napędzającej.

Obraz

W kabinie pasażerskiej dostępne ulepszenia są raczej symboliczne. Tuner proponuje tylko nowe dywaniki z swoim logo oraz aluminiowe pedały.

Hartge ma też w swoim sklepie sportowe sprężyny zawieszenia, dzięki którym, w zależności od wersji silnikowej, BMW 6 GC może być obniżone o 25-30 mm z przodu i 20-25 mm z tyłu. Na razie nie ma regulowanego zawieszenia.

Jeśli chodzi o tuning silników, to jest on na razie dostępny tylko dla właścicieli wersji 640i i 640d. W obu przypadkach pod maską bawarskiego sedana znajdują się 6-cylindrowe rzędowe jednostki napędowe o objętości 3 litrów. Nie są to oczywiście takie same silniki, jednak zarówno motor o zapłonie iskrowym, jak i diesel są wspomagane turbosprężarkami.

Silnik benzynowy, który osiąga normalnie moc 320 KM przy 5800 obr./min i moment obrotowy 450 Nm przy 1300-4500 obr./min, po zmianie ECU dysponuje mocą 384 KM i momentem obrotowym 540 Nm. Z kolei jednostka wysokoprężna, również po wymianie centralnej jednostki sterującej, ma teraz moc nie 313 KM, tylko 362 KM. Jej maksymalny moment obrotowy wzrósł z 630 do 730 Nm.

Obraz

Nie podano parametrów drogowych ani wozu benzynowego, ani wyposażonego w motor o zapłonie samoczynnym. Nie wiadomo też, jaka wersja silnikowa BMW serii 7 Gran Coupé została uwieczniona na zdjęciach.

Konkurencja

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)