2014 Ram Promaster - Fiat Ducato podbija USA


Współpraca Fiata z Chryslerem, pomijając kwestie cywilno-prawne, zacieśnia się coraz bardziej. Po wymieszaniu gam samochodów osobowych, Włosi i Amerykanie rozpoczęli technologiczną wymianę na poziomie aut dostawczych. Na pierwszy ogień poszedł Fiat Ducato, który przybrał barwy Rama Promaster.
To niesamowite, że nawet najbardziej europejski z europejskich samochodów sfotografowany w amerykańskim stylu, ze zmienionym znaczkiem i nową nazwą, nagle stanie się bardziej "fajny". Tę fajność Fiata Ducato słychać już w samej nazwie. Któż inny mógłby dać samochodowi dostawczemu nazwę Promaster, jeśli nie Amerykanie.
Fiat Ducato Multijet 150 furgon 30 – życie dostawcy [wideotest]
Poza nowym przednim zderzakiem z charakterystycznym grillem Ram, nawiązującym do półciężarówek, gładką maską oraz zmianami we wnętrzu, najciekawsze nowości pojawiły się pod maską. Nikt nie spodziewał się, że Amerykanie wsadzą do dostawczego Fiata silnik Pentastar, czyli wolnossące V6 o pojemności 3,6 l.
W Ramie Promaster jednostka ta produkuje 284 KM i 352 Nm momentu obrotowego, oczywiście silnik współpracuje z sześciobiegową automatyczną przekładnią. Do wyboru będzie jeszcze trzylitrowy czterocylindrowy diesel o mocy 176 KM i 400 Nm momentu obrotowego, jednak w tym przypadku amerykańscy budowlańcy będą musieli obsługiwać sześciobiegową manualną skrzynię.

Fiat Doblò w wersji Cargo to częsty widok na polskich drogach. Z cech użytkowych tego auta korzystają głównie firmy, które codziennie testują jego funkcjonalność głównie pod kątem możliwości przewozowych.
Do wyboru będzie trzynaście różnych konfiguracji nadwoziowych, w tym dwie wysokości, trzy rozstawy osi oraz cztery długości nadwozia. Słowem dla każdego coś dobrego. W najbardziej pojemnej konfiguracji Ram Promaster zaoferuje przestrzeń ładunkową równą 15 m³, niewiele mniejszą od Dodge'a Sprintera, czyli dostawczaka Mercedesa w amerykańskiej wersji.
Źródło: Autoblog
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze