Podczas targów tuningowych w Essen pod koniec 2013 roku MTM wystawiło między innymi podkręcone Audi S3. Jednak dopiero teraz tuner udostępnił więcej informacji na temat tego wozu.
Z generacji na generację Audi S3 zyskuje na mocy silnika. Pierwsze „pokolenie” tego modelu miało najpierw 210 KM, a potem 225 KM. Trzeci z kolei wóz ma tych koni już 300, ale to i tak nie wszystko, co można wycisnąć z jednostki napędowej niewielkiego pojazdu z Ingolstadt.
Umieszczony z przodu poprzecznie 2-litrowy silnik jest wspomagany turbosprężarką, co daje szerokie pole do popisu dla firm zajmujących się modyfikacjami bez specjalnej ingerencji w mechanikę motoru.
MTM zmieniło tylko elektronikę 2-litrowca i udało się mu dołożyć 60 KM. Maksimum mocy znajduje się nadal w przedziale 5500-6200 obr./min. Moment obrotowy jest zwiększony do 450 Nm, a więc wzrósł o 70 Nm.
Nabywca Audi S3 ma do wyboru samochód z manualną lub zautomatyzowaną dwusprzęgłową przekładnią. W tym wozie jest ta pierwsza skrzynia biegów. Auto ma naturalnie napęd na cztery koła.
Samochód ma sportowe sprężyny zawieszenia, które obniżają go, ale nie wiadomo dokładnie o ile. MTM informuje, że klient ma do wyboru sprężyny KW, Eibach lub H&R. W hatchbacku wzmocniono również hamulce. Przednie tarcze – marki Brembo – mają średnicę 380 mm. MTM wstawiło przednie 8-tłoczkowe zaciski.
Niemiecki warsztat oferuje kilka wzorów felg w kilku rozmiarach, ale te, które zostały zainstalowane w tym Audi nie pochodzą z katalogu tunera. Obręcze to BBS-y XA o średnicy 19”. Obuto je w opony 235/35 R 19.
Nadal trwają prace nad sportowym układem wydechowym, który w ofercie MTM powinien pojawić się w pierwszym kwartale tego roku. Chwilowo założone są tylko nowe końcówki „wydechu”.
Zmodyfikowane Audi S3 od zera do stu kilometrów na godzinę przyspiesza w 4,70 s. To czas lepszy o 0,50 s w porównaniu z wozem fabrycznym. Wersja ze skrzynią S-tronic jest szybsza o 0,20 s. Prędkość maksymalna 360-konnej S-trójki jest nieznana.
Dane techniczne
[u]Silnik i napęd:[/u]
• Typ: R4
• Ustawienie: z przodu, poprzecznie
• Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
• Objętość skokowa: 1984 cm3
• Doładowanie: turbosprężarka
• Moc maksymalna: 360 KM przy 5500-6200 obr./min
• Objętościowy wskaźnik mocy: 181,45 KM/l (seryjny – 151,21 KM/l)
• Maksymalny moment obrotowy: 450 Nm przy 1800-5500 obr./min
• Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
• Typ napędu: na wszystkie koła quattro
[u]Hamulce i koła:[/u]
• Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane Brembo, średnica 380 mm, 8-tłoczkowe zaciski
• Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
• Koła przednie: 19” BBS XA
• Koła tylne: 19” BBS XA
• Opony przednie: 235/35 R 19
• Opony tylne: 235/35 R 19
[u]Masy i wymiary:[/u]
• Masa własna: 1470 kg
• Stosunek masy do mocy: 4,08 kg/KM (seryjny – 4,90 kg/KM)
• Długość: 4254 mm
• Szerokość: 1777 mm
• Rozstaw osi: 2595 mm
[u]Osiągi:[/u]
• Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,70 s