MTM Audi S3 Stufe 1 (2013)

MTM Audi S3 Stufe 1 (2013)

MTM Audi S3 Stufe 1 (2013)
Olgierd Lachowski
01.01.2014 15:00, aktualizacja: 08.10.2022 09:50

Podczas targów tuningowych w Essen pod koniec 2013 roku MTM wystawiło między innymi podkręcone Audi S3. Jednak dopiero teraz tuner udostępnił więcej informacji na temat tego wozu.

Z generacji na generację Audi S3 zyskuje na mocy silnika. Pierwsze „pokolenie” tego modelu miało najpierw 210 KM, a potem 225 KM. Trzeci z kolei wóz ma tych koni już 300, ale to i tak nie wszystko, co można wycisnąć z jednostki napędowej niewielkiego pojazdu z Ingolstadt.

Umieszczony z przodu poprzecznie 2-litrowy silnik jest wspomagany turbosprężarką, co daje szerokie pole do popisu dla firm zajmujących się modyfikacjami bez specjalnej ingerencji w mechanikę motoru.

Obraz

MTM zmieniło tylko elektronikę 2-litrowca i udało się mu dołożyć 60 KM. Maksimum mocy znajduje się nadal w przedziale 5500-6200 obr./min. Moment obrotowy jest zwiększony do 450 Nm, a więc wzrósł o 70 Nm.

Nabywca Audi S3 ma do wyboru samochód z manualną lub zautomatyzowaną dwusprzęgłową przekładnią. W tym wozie jest ta pierwsza skrzynia biegów. Auto ma naturalnie napęd na cztery koła.

Samochód ma sportowe sprężyny zawieszenia, które obniżają go, ale nie wiadomo dokładnie o ile. MTM informuje, że klient ma do wyboru sprężyny KW, Eibach lub H&R. W hatchbacku wzmocniono również hamulce. Przednie tarcze – marki Brembo – mają średnicę 380 mm. MTM wstawiło przednie 8-tłoczkowe zaciski.

Obraz

Niemiecki warsztat oferuje kilka wzorów felg w kilku rozmiarach, ale te, które zostały zainstalowane w tym Audi nie pochodzą z katalogu tunera. Obręcze to BBS-y XA o średnicy 19”. Obuto je w opony 235/35 R 19.

Nadal trwają prace nad sportowym układem wydechowym, który w ofercie MTM powinien pojawić się w pierwszym kwartale tego roku. Chwilowo założone są tylko nowe końcówki „wydechu”.

Obraz

Zmodyfikowane Audi S3 od zera do stu kilometrów na godzinę przyspiesza w 4,70 s. To czas lepszy o 0,50 s w porównaniu z wozem fabrycznym. Wersja ze skrzynią S-tronic jest szybsza o 0,20 s. Prędkość maksymalna 360-konnej S-trójki jest nieznana.

Dane techniczne

[u]Silnik i napęd:[/u]

• Typ: R4

• Ustawienie: z przodu, poprzecznie

• Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder

• Objętość skokowa: 1984 cm3

• Doładowanie: turbosprężarka

• Moc maksymalna: 360 KM przy 5500-6200 obr./min

• Objętościowy wskaźnik mocy: 181,45 KM/l (seryjny – 151,21 KM/l)

• Maksymalny moment obrotowy: 450 Nm przy 1800-5500 obr./min

• Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

• Typ napędu: na wszystkie koła quattro

[u]Hamulce i koła:[/u]

• Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane Brembo, średnica 380 mm, 8-tłoczkowe zaciski

• Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane

• Koła przednie: 19” BBS XA

• Koła tylne: 19” BBS XA

• Opony przednie: 235/35 R 19

• Opony tylne: 235/35 R 19

[u]Masy i wymiary:[/u]

• Masa własna: 1470 kg

• Stosunek masy do mocy: 4,08 kg/KM (seryjny – 4,90 kg/KM)

• Długość: 4254 mm

• Szerokość: 1777 mm

• Rozstaw osi: 2595 mm

[u]Osiągi:[/u]

• Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,70 s

MTM S3 Stufe 1

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/5]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)