Kot w wersji cabrio ostrzy pazury – Arden XKR-S Convertible AJ 20 R-S (2013)

Kot w wersji cabrio ostrzy pazury – Arden XKR‑S Convertible AJ 20 R‑S (2013)

Kot w wersji cabrio ostrzy pazury – Arden XKR-S Convertible AJ 20 R-S (2013)
Olgierd Lachowski
15.02.2013 16:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:14

Niemiecki Arden to specjalista od modyfikacji Jaguarów. Najnowszy kot, któremu tuner naostrzył pazury to model XKR-S w wersji kabriolet. Luksusowe auto ma teraz nie 550, a aż 645 KM mocy.

XKR-S to najmocniejszy w historii drogowy Jaguar, który mocą swojego silnika przebija nawet legendarnego XJ 220. Oczywiście moc to nie wszystko, czego dowodem jest właśnie XKR-S, który jest mocny, ale osiągami supersportowca sprzed 20 lat jednak nie przebija. Brytyjczycy wprowadzili nawet do produkcji XKR-S z nadwoziem typu kabriolet, a wszystko po to, żeby zwiększyć sprzedaż swoich produktów.

To, że XKR-S jest najmocniejszym produktem w katalogu Jaguara nie znaczy wcale, że ten wóz nie może być jeszcze mocniejszy, co udowadnia zajmujący się od lat tuningiem Jaguarów Arden.

Zacznijmy od najsłabszego punktu AJ 20 RS, którym jest nadwozie. Nie chodzi o oryginalną karoserię, ale o to, co dodali Niemcy. Przebudowali oni przedni zderzakospojler, dołożyli listwy na progi oraz nakładkę na tylny zderzak. Moim zdaniem auto można śmiało pozostawić bez zmian wizualnych, nawet więcej – spróbować usunąć fabryczny spojler z pokrywy bagażnika, który zaburza sylwetkę tego wozu.

Obraz

Za to koła z 21-calowymi 10-ramiennymi felgami wyglądają całkiem przyzwoicie – szczególnie w połączeniu z czarnym lakierem nadwozia.

Oczywiście tapicerka wewnątrz pojazdu może być zmieniona wedle życzenia właściciela wozu, a więc mogą być zastosowane skóra i Alcantara, a do drobniejszych elementów drewno czy też kompozyt węglowy.

Sercem XKR-S-a jest dobrze znana z innych modeli Jaguara, a także na przykład z Range Rovera jednostka napędowa. To 5-litrowa widlasta ósemka ze sprężarką mechaniczną.  Normalnie ten silnik ma moc 550 KM i moment obrotowy 680 Nm. Z motoru moment obrotowy jest przekazywany przez automatyczną skrzynkę biegów na tylne koła. Podobnie jak wersja coupé, tak i kabriolet do setki przyspiesza w 4,40 s i osiąga prędkość 300 km/h.

Obraz

Tuner podał, że po przeróbkach (prawdopodobnie zmianie ECU) silnik cechuje się mocą 645 KM przy 6270 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym aż 803 Nm przy 4360 obr./min. Dodatkowe prawie 100 KM według Ardena nie zmieniło czasu przyspieszenia do 100 km/h, natomiast prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 300 km/h.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5000 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor
  • Moc maksymalna: 645 KM przy 6270 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 129,00 KM/l (seryjny – 110,00 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 803 Nm przy 4360 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 21”
  • Koła tylne: 21”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1800 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,79 kg/KM (seryjny – 3,27 kg/KM)
  • Długość: 4794 mm
  • Szerokość: 1892 mm
  • Wysokość: 1329 mm
  • Rozstaw osi: 2752 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,40 s
  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 300 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/4]

Źródło: Arden

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)