Wściekłe wersje wściekłych aut [cz. 2]

Ten artykuł ma 7 stron:
Bugatti Veyron Super Sport — wściekłe auta
Bugatti powróciło na rynek motoryzacyjny pod okiem Volkswagena. Zaczęło od stworzenia najszybszego auta na świecie, czyli modelu Veyron. Osiągający prędkość 407 km/h dwumiejscowy super-, jeśli nie hipersamochód, bardzo wysoko podniósł poprzeczkę.

Zwierzęta, również te mityczne, zawsze miały ważne znaczenie symboliczne. Czczono je lub się ich bano, utożsamiano z różnymi cechami, jak siła czy szybkość. Nic więc dziwnego, że wiele marek zdecydowało się umieścić w swoim logo walecznego byka lub zwinnego jaguara.
Rywale odpowiedzieli jednak dość szybko i wtedy Bugatti postanowiło, że trzeba przygotować wściekłą wersję Veyrona. Tak właśnie powstało Bugatti Veyron Super Sport. Auto zostało odchudzone, zawieszenie bardziej dopracowane, a nadwozie dostało nieco zmieniony zestaw spojlerów.
Pokrywa silnika została wydłużona, by zapewnić jeszcze lepszą aerodynamikę. Pod tą pokrywą drzemie ogromny silnik W12 o pojemności 8,0 l wspomagany czterema turbosprężarkami, który w wersji Super Sport produkuje aż 1200 KM i 1500 Nm momentu obrotowego.

W ciągu ostatnich dwóch dekad na rynku motoryzacyjnym sporo się zmieniło. Przyjrzyjmy się markom, które w tym okresie dokonały największego postępu i stale awansują, nie tylko w rankingach sprzedaży, ale także niezawodności czy opinii społecznej.
Ta kolosalna moc trafia na obie osie i w efekcie auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,5 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej ograniczonej elektronicznie do 415 km/h. Po zdjęciu tej blokady Veyron Super Sport pomknie nawet 434 km/h.
Dane techniczne
- Silnik: W16, 8,0 l
- Moc: 1200 KM, 1500 Nm
- Masa własna: 1888 kg
- Przyspieszenie 0–96 km/h: 2,5 s
- Prędkość maksymalna: 415 km/h
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze