Volkswagen Golf VII GTD – diesel ze sportowym zacięciem [Genewa 2013]

Volkswagen Golf VII GTD – diesel ze sportowym zacięciem [Genewa 2013]

Volkswagen Golf GTD
Volkswagen Golf GTD
Wojciech Kaczałek
21.02.2013 14:33, aktualizacja: 13.10.2022 14:04

Nowy Volkswagen Golf GTD przyspiesza do setki w 7,5 s, a jego średnie spalanie wynosi wg producenta 4,2 l/100 km.

GTD będzie kolejną wersją modelu Golf VII (po elektrycznym e-Golfie), która zostanie pokazana w marcu w Genewie. Samochód można określić mianem wysokoprężnej odmiany GTI. Pierwszy Volkswagen Golf GTD zadebiutował w 1982 r.

Do napędu służy 4-cylindrowy silnik TDI o pojemności 2,0 l. Jednostka rozwija moc 184 KM (w przedziale od 3500 do .000 obr./min) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym rzędu 380 Nm (w zakresie od 1750 do 3250 obr./min). Motor może współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub DSG o takiej samej liczbie przełożeń. Napęd trafia na przód.

Volkswagen Golf VII GTD przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Samochód z przekładnią manualną ma spalać średnio 4,2 l/100 km oleju napędowego. Volkswagen podaje, że TDI spełnia normę Euro 6, a jego średnia emisja CO2 do atmosfery wynosi 109 g/km.

Golf wyróżnia się m.in. nowym zderzakiem, 17-calowymi felgami z oponami w rozmiarze 225/45, poszerzonymi progami, dyfuzorem i spojlerem dachowym. Tylne lampy są przyciemnione i mają diody LED. Te ostatnie służą też do podświetlania tablicy rejestracyjnej. Układ wydechowy jest zakończony dwiema chromowanymi końcówkami.

Obraz

Fotele Volkswagenaobszyte kraciastą tapicerką Clark. Podsufitka jest czarna. Golf GTD dostał też sportową kierownicę, podpórkę pod nogę ze stali nierdzewnej, listwy dekoracyjne oraz wyświetlacz komputera pokładowego z logo GTD.

W skład wyposażenia wejdą m.in. progresywny układ kierowniczy, oświetlenie Ambient, automatyczna klimatyzacja Climatronic, radio Composition Touch, reflektory biksenonowe, tempomat i system rozpoznający zmęczenie kierowcy.

Ceny Volkswagena Golfa GTD w Niemczech będą się zaczynały od 29 350 euro. W Polsce przyjmowanie zamówień na kompakt rozpocznie się w maju. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w czerwcu.

[aktualizacja 6 marca]

Na razie dodajemy jedną nową fotografię, pokazującą fragment Golfa GTD.

  • Slider item
  • Volkswagen Golf GTD
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)