Tylko optyka – Gemballa MP4-12C Spider (2013)

Tylko optyka – Gemballa MP4‑12C Spider (2013)

Tylko optyka – Gemballa MP4-12C Spider (2013)
Olgierd Lachowski
23.02.2013 16:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:15

Chyba najsłynniejszy tuner Porsche przez lata przyzwyczaił nas, że zwiększa drastycznie moc silników przerabianych przez siebie samochodów. Są jednak wyjątki, jak ten McLaren MP4-12C Spider, który otrzymał tylko pakiet stylistyczny.

Chyba najsłynniejszy tuner Porsche przez lata przyzwyczaił nas, że zwiększa drastycznie moc silników przerabianych przez siebie samochodów. Są jednak wyjątki, jak ten McLaren MP4-12C Spider, który otrzymał tylko pakiet stylistyczny.

Gemballa to przede wszystkim tuner Porsche, ale nie tylko. W swojej historii firma z Leonberg modyfikowała Lamborghini Diablo, Mercedesy i BMW z lat 80., czy choćby Ferrari. W przypadku wozów tych marek zazwyczaj przeróbki ograniczały się do zmian wizualnych – wyjątkiem było 950-konne Diablo z dwiema turbosprężarkami.

Jeszcze przed śmiercią Uwego Gemballi firma zaliczyła poważny dół finansowy, ale została wykupiona przez inwestora i działa dalej. Wydaje się jednak, że tuner ma mniej zleceń niż kiedyś i mniej pomysłów na modyfikacje. Ostatnio poza działalnością związaną z Porsche ekipa z Niemiec zainteresowała się McLarenem. Chodzi tylko o jeden model tej firmy – MP4-12C.

W zeszłym roku na salonie samochodowym w Genewie Gemballa przedstawiła pakiet stylistyczny do supersportowego wozu z Wysp Brytyjskich. W tym roku, również w Genewie, pojawi się auto w wersji spider z takim samym zestawem optycznym. Kit składa się z kilku elementów, wśród których najbardziej rzuca się w oczy przedni zderzakospojler z otworami wentylacyjnymi przypominającymi kocie oczy. Poza tym są jeszcze nakładki na progi i nakładka na tylny zderzak.

McLaren otrzymał koła z 20-calowymi felgami z przodu i 21-calowymi z tyłu. Opony Michelin mają rozmiar 245/30 na kolach kierowanych i 305/25 na osi napędowej. W kabinie pasażerskiej zagościła najwyższej jakości skóra i detale z kompozytów węglowych.

Obraz

MP4-12C ma zamontowany świetny widlasty silnik o 8 cylindrach. Te 8 garów ma łącznie objętość skokową 3,8 l. Ponadto McLaren swoją jednostkę napędową wyposażył w standardowe dla nowoczesnych motorów oprzyrządowanie w postaci bezpośredniego wtrysku paliwa i dwóch turbosprężarek.

W tym wozie silnik ma moc 625 KM i maksymalny moment obrotowy 602 Nm. Są to standardowe osiągi motoru, mimo zastosowania przez Gemballę bardziej sportowego układu wydechowego. Auto do setki rozpędza się prawdopodobnie w około 3,10 s, a jego prędkość maksymalna to 333 km/h (dane katalogowe).

Wszystkie zmiany proponowane przez tunera nie są tanie, bo kosztują ponad 47 000 euro. Najwyraźniej jednak Gemballa wychodzi z założenia, że jeśli kogoś stać na McLarena, to stać go i na tak drogie dodatki wizualne.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M838T
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3799 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 625 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 164,52 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 602 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 370 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 350 mm
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 21”
  • Opony przednie: 245/30 R 20 Michelin Pilot Sport Cup
  • Opony tylne: 305/25 R 21 Michelin Pilot Sport Cup

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1475 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,36 kg/KM
  • Długość: 4509 mm
  • Szerokość: 1909 mm
  • Wysokość: 1199 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm
  • Slider item
  • Slider item
[1/2]

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)