Volkswagen Golf VII plug-in hybrid – brat Audi A3 e‑tron
Volkswagen przeszczepi do Golfa VII części z nowego Audi A3 e-tron. Nowy model hybrydowy trafi do produkcji w 2014 r.
Koncern Volkswagen rozpoczyna ofensywę na segment oszczędnych pojazdów. W ciągu tygodnia do mediów trafiły informacje o modelach Volkswagen e-golf, Volkswagen XL1, Volkswagen up! Hybrid i Audi A3 e-tron. Ten ostatni będzie dzielił podzespoły z hybrydowym Golfem VII.
Tak samo jak Audi kompaktowy Volkswagen będzie mógł zostać podłączony do gniazdka. Do jego napędu posłużą 2 silniki: benzynowy 1,4 TFSI (150 KM) i elektryczny (102 KM). Moc układu hybrydowego będzie wynosiła 204 KM, a moment obrotowy 350 Nm.
Napęd trafi na przód za pomocą 6-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów e-S tronic. Osiągi A3 i Golfa mają być praktycznie identyczne. Można się więc spodziewać, że hybrydowy Volkswagen osiągnie setkę po ok. 7,5 i spali średnio 1,5 l/100 km. Zasięg na samym prądzie będzie wynosił ok. 50 km, a prędkość 130 km/h.