Elektryczny Land Rover Defender EV w Genewie!

Elektryczny Land Rover Defender EV w Genewie!

Elektryczny Land Rover Defender EV w Genewie!
Rafał Warecki
28.02.2013 10:38, aktualizacja: 13.10.2022 10:17

Land Rover Defender to jedno z najbardziej konserwatywnych aut dostępnych na rynku, jednak z czasem nawet taki dinozaur musi zostać poddany radykalnym zmianom. Do premiery produkcyjnej wersji jego następcy nazwanego roboczo DC100 jeszcze trochę zostało (zapowiadana jest na rok 2015). Na razie więc Land Rover do Genewy przywiezie coś innego - elektryczną odmianę generacji sprzedawanej obecnie.

Land Rover Defender to jedno z najbardziej konserwatywnych aut dostępnych na rynku, jednak z czasem nawet taki dinozaur musi zostać poddany radykalnym zmianom. Do premiery produkcyjnej wersji jego następcy nazwanego roboczo DC100 jeszcze trochę zostało (zapowiadana jest na rok 2015). Na razie więc Land Rover do Genewy przywiezie coś innego - elektryczną odmianę generacji sprzedawanej obecnie.

Na stoisku Land Rovera pojawi się siedem prototypowych egzemplarzy w pełni elektrycznego Defendera, które po targach będą poddawane wymagającym testom w różnych warunkach. Elektryczne Defendery mają sprawdzić nowe technologie, które mogłyby być w przyszłości zastosowane w kolejnych modelach.

Obraz

Zamiast konwencjonalnego silnika spalinowego i przekładni mechanicznej zamontowano silnik elektryczny o mocy 95 KM i momencie obrotowym 300 Nm. Jest zasilany z akumulatorów litowo-jonowych o zasobie energetycznym 27 kWh, pozwalającym na pokonanie około 80 kilometrów po jednym pełnym naładowaniu trwającym od 4 do 10 godzin (zależnie od mocy ładowania). Same baterie, których zestaw zamontowano pod klasyczną pokrywą silnika, ważą 410 kg, co w zestawieniu z konwencjonalnym przeniesieniem napędu i silnikiem o zapłonie samoczynnym daje różnicę rzędu dodatkowych 100 kg.

Napęd realizowany jest oczywiście przez obie osie z możliwością blokady rozdziału momentu obrotowego. Specjalnie na potrzeby tego projektu Land Rover opracował zmodyfikowany system Terrain Response System. Co ciekawe, elektryczny Defender ma pozwalać na brodzenie w głębokości 800 mm, czyli 300 mm głębiej niż deklarowana wartość dla dostępnej na rynku odmiany z silnikiem spalinowym.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/18]

Źródło: Land Rover

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)