2013 Gumpert Apollo S - zmartwychwstanie [Genewa 2013]

2013 Gumpert Apollo S - zmartwychwstanie [Genewa 2013]

2013 Gumpert Apollo S - zmartwychwstanie [Genewa 2013]
Wojciech Kaczałek
07.03.2013 17:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:16

Gumpert był pod koniec 2012 r. na krawędzi upadku, ale znalazł inwestora i pokazał się w Genewie. Na stoisku firmy mogliśmy zobaczyć kolejną ewolucję modelu Apollo.

Gumpert jesienią ubiegłego roku został uratowany, ale nie wiadomo, kto zdecydował się zasilić konto niemieckiego producenta supersamochodów. Po szwajcarskich targach wiemy, że wytwórca szykuje się do wprowadzenia na rynek nowego modelu. Zapewne chodzi o Tornante, którego rysunki patentowe pokazywaliśmy w grudniu 2012 r.

Obraz

Na razie skupmy się na aucie, które można było obejrzeć w Genewie, czyli Gumpercie Apollo S. Jest one napędzane silnikiem Audi. Jednostka 4,2 V8 twin-turbo rozwija moc 750 KM i maksymalny moment obrotowy rzędu 900 Nm.

Gumpert Apollo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,9 s, a do 200 km/h w 8,8 s. Prędkość maksymalna wynosi 322 km/h. Silnik może współpracować ze skrzynią manualną, sekwencyjną z drążkiem do zmiany przełożeń lub przekładnią z łopatkami.

Do budowy samochodu zostały użyte takie materiały, jak włókno węglowe, kevlar i aluminium. Rama jest chromowo-molibdenowa. Gumpert może jeździć na 19- lub 20-calowych felgach z centralną nakrętką. Hamulce wyposażono w 6-tłoczkowe zaciski i wentylowane tarcze o średnicy 378 mm.

Auto ma zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi i regulowany prześwit. Kierownicę można ściągać, niczym w pojazdach wyczynowych.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/12]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)