Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer - trąci amoniakiem [Genewa 2013]

Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer - trąci amoniakiem [Genewa 2013]

Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer
Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer
Piotr Ślusarczyk
09.03.2013 08:00, aktualizacja: 13.10.2022 10:19

Marangoni Tyres wzięło na warsztat zwycięzcę naszego plebiscytu na Sportowy Samochód Roku 2012. Czym charakteryzuje się zaprezentowana w Genewie Toyota GT86-R Eco Explorer?

Marangoni Tyres wzięło na warsztat zwycięzcę naszego plebiscytu na Sportowy Samochód Roku 2012. Czym charakteryzuje się zaprezentowana w Genewie Toyota GT86-R Eco Explorer?

Zewnętrznie auto wyposażono w pakiet stylistyczny TRC Italia, w skład którego wchodzi przedni zderzak mogący nasuwać skojarzenia z Lexusem LFA, poszerzone progi oraz dyfuzor wykonany z włókna węglowego. Ponadto na masce GT86-R Eco Explorer pojawiły się wloty powietrza, a dach auta polakierowano na czarno. Nie zapomniano również o felgach – zamontowano 19-calowe obręcze Barracuda Karizzma, na które naciągnięto czerwone opony Marangoni M-Power EvoRed.

Wnętrze GT86-R Eco Explorer również przeszło liczne poprawki. Nowości to fotele Sparco, aluminiowe pedały, ciekawy drążek zmiany biegów oraz karbonowe wstawki. Warto wspomnieć również o podsufitce z Alcantary.

Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer
Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer

Marangoni nie bez powodu nadało autu przydomek Eco Explorer. Tajemnica ekologiczności konstrukcji drzemie w eksperymentalnym systemie Bigas International NH3 pozwalającym na zeroemisyjne podróżowanie. Rozwiązanie to umożliwia zasilanie silnika amoniakiem przy prędkościach obrotowych poniżej 2800 obr./min. W przypadku wkroczenia wskazówki obrotomierza na wyższe wartości system automatycznie przełącza się na pobieranie benzyny.

Inne ciekawe zmiany w GT86-R Eco Explorer to instalacja sportowego układu wydechowego ze stali nierdzewnej oraz nowego filtru powietrza. Pozwoliło to podnieść moc maksymalną 2,0-litrowego boxera do 220 KM ze standardowych 200 KM. Marangoni w swojej Toyocie zamontowało również zawieszenie KW (niższe o 35 mm w stosunku do standardowego) oraz hamulce firmowane logo Brembo.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/52]

Źródło: Marangoni Tyres

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)